ROMAN/DAC

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1474
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: ROMAN/DAC

Post by dragospetres »

NNnicusor ,iti admir tenacitatea cu care colectionezi tot ce priveste istoria uzinei.Totusi cred ca adevaratul tezaur foto si cu aceste masini trebuie sa fie in arhive.Si tare mult ne lipseste un istoriograf auto ,cum au multe tari cu mult mai putina istorie auto.Sper ca si Romania isi va digitaliza candva arhivele ,cum au facut-o deja multe alte tari,de exemplu fortepan.hu. sau nac.com.pl.
p.s.Am vazut si un DAC 8X8 disponibilizat din fostele stocuri militare .Tare mi-ar placea sa-l vad reconditionat,dar asa bine,bine,si sa-l vad expus public.

NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: ROMAN/DAC

Post by NNnicusor »

Dragos, de acord cu tine .
Tezaurul tehnic/stiintific national, civil sau militar , actual sau istorie deja , ar fi trebuit sa se gaseasca pe net .
Nu este , si nu cred in coincidente .
Si in douazeci de ani , de cand se poate spune ca exista internet accesibil in Romania , chiar daca se facea in pas de melc , tot s-ar fi realizat ceva .
Daca nu s-a realizat , e ca nu se vrea .

La noi exista cateva biblioteci virtuale , site-ul Agerpres si mult efort individual pe site-uri private sau pe facebook .Trebuie spus ca editura AGIR a scos in ultimii ani cateva carti de sinteza a realizarilor industriei romanesti , carti de mare valoare documentara ( electronica , apa grea, energetica , constructii de masini, tehnica militara etc ) .

Ultimele postari sunt un exemplu : cineva spune " am existat acolo si am realizat ceva " .
Nu intamplator am pus sub fiecare prospect un link catre sursa . Nu numai pentru a vedea fiecare pagina din prospect dand click pe link , ci pentru a-si da seama fiecare de puterea vointei , de reala apreciere de sine . Prospectele se gasesc in fondurile bibliotecii comunitatii sasesti din Germania , care vrea sa arate realizarile la care au fost parte membrii respectivei comunitati aflati pe teritoriul romanesc , azi emigrati . In timp ce sasii se declara mandri de vehiculele la constructia carora au participat ( Brasov , Medias ) la noi se gasesc detractori pentru ele . La toate nivelurile .
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: ROMAN/DAC

Post by flo »

Astfel de activitati sunt de regula trecute la si alte activitati suplimentare pentru functionarii institutiilor care ar avea ceva de consemnat. In MAI , la nivelul armelor, cineva primea printre multe alte sarcini si pe aceea de a tine registrul istoric. Fara a avea vreo pregatire, fiecare dintre cei insarcinati treceau, CAND AVEAU VREME sau isi cand isi aminteau, ce considerau ei ca este relevant , important. In armata, lucrurile sunt mult mai ordonate. Aici arhivele se constituie mult mai riguros cu privire la dotare. E drept ca dinamica modificarilor este mult mai redusa aici. In plus nu au surse de achizitie altele decat organismul militar.

Cata vreme activitatea nu se desfasoara profesionist, cu om CALIFICAT si platit pentru asta nu se va obtine ceva. La Muzeul Pompierilor nu mai exista vreo persoana care sa cunoasca si sa indentifice masini le aflate candva in dotarea trupelor de pompieri.
dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1474
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: ROMAN/DAC

Post by dragospetres »

Eu cred ca macar putem sa ne realiniem le ce-am fost odata,prin anii"60-inceputurile anilor ''70.Cred ca v-a trecut prin mana aceasta carte:
1965 - “Autovehicule speciale moderne”- prima lucrare științifică tipărită în România în care s-au prezentat cele mai importante autovehicule occidentale.Autorul:Vasile Parizescu..Si multe altele din acea perioada.Sa aratam prin ceea ce scriem aici ca ne pasa,cineva tot ne va citi.Pe forumuri straine esti intrebat daca exista vreo carte despre masini romanesti,din aia clasica pe suport de hartie velina si cu multe fotografii alb-negru, ca acestea au acum cautare.Din pacate, ce sa le raspunzi?!

NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: ROMAN/DAC

Post by NNnicusor »

dragospetres wrote: 03 Jun 2020, 21:46 1965 - “Autovehicule speciale moderne”- prima lucrare științifică tipărită în România în care s-au prezentat cele mai importante autovehicule occidentale.Autorul:Vasile Parizescu.
Colonel inginer Vasile Parizescu .
Intre altele , a fost si seful programului de fabricatie a tancurilor si a altor vehicule blindate .


dragospetres wrote: 03 Jun 2020, 21:46 Din pacate, ce sa le raspunzi?!
Un posibil raspuns :
http://www.agir.ro/carte/pagini-din-ist ... 23107.html
Nu e tocmai un album , cum iti doreai dumneata , dar merita citita. Asteptam partea a doua .
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: ROMAN/DAC

Post by NNnicusor »

Epoca " eroica " a autotrenurilor transcontainer cu SR si GMC s-a stins .
Dar locul lor a fost luat de Roman Diesel , in doua etape .
Prima , cu motoare de 135 , 215 si 256 CP .


Autotractoare cu sa :
Image

Sursa : http://www.deutschefotothek.de/documents/obj/86005392


Semiremorci pentru containere de 10 si 20 de picioare
12345548_913902281998351_2990892235600731685_n.jpg
28660849_1832211417076955_3478578577568832832_n.jpg
Semiremorca pentru containere de 10 , 20 si 40 de picioare
IMG_0044.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: ROMAN/DAC

Post by NNnicusor »

A doua etapa ,a motoarelor de 320-360 CP si a autosasiurilor de portanta marita , mai putin documentata fotografic . Eram deja pe drumul fara intoarcere .

Autocamion pentru containere de 10 si 20 de picioare
roman 9.jpg
Autotren pentru containere de 10 , 20 si 40 de picioare
roman 10.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1474
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: ROMAN/DAC

Post by dragospetres »

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: ROMAN/DAC

Post by costy84 »

Dacă punem doar link-ul fără poze fără text nu facem nici o brânză, uitaţi-vă în urmă câte link-uri invalide sunt.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: ROMAN/DAC

Post by costy84 »

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: ROMAN/DAC

Post by NNnicusor »

Bena este fara oblon spate ( scafa ii spuneau soferii , posibil sa fie o bena de 12.135 ) .
Este singura fotografie a unui 10.215 pe am vazut-o pe forumuri sau facebook cu acest tip de bena , si nici nu am vazut in realitate asa ceva .
Nu are numar , deci cred ca este un prototip , nu o modificare .
In alta ordine de idei , alte prototipuri ( sau serii reduse ) se pot vedea in filmele documentare despre Roman Brasov .
NNnicusor
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 557
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: ROMAN/DAC

Post by NNnicusor »

Pagina de facebook Muzeul cineastului amator ( Resita ) https://www.facebook.com/muzeulcineastuluiamator a publicat patru albume cu fotografii inedite . Merita vazute .Mai urmeaza .
Fotografiile imi par realizate la ICPAT (ulterior INAR ), in fazele de proiectare/ dezvoltare si omologare .
https://www.facebook.com/pg/muzeulcinea ... 9676000117
https://www.facebook.com/pg/muzeulcinea ... 4009087017
https://www.facebook.com/pg/muzeulcinea ... 9778350440
https://www.facebook.com/pg/muzeulcinea ... 8764489208
dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1474
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: ROMAN/DAC

Post by dragospetres »

NNnicusor,nu numai ca merita vazute,dar le apreciez ca ca cea mai valoroasa contributie foto.In sfarsit am vazut DAC 444T cu cabina mare,desi intr-o fotografie mai generala..Sper din tot sufletul ca D-l dr.ing sa dovedeasca in continuare bunavointa cu nr. mare de pasionati ai temei ,poate si cu poze ale UNIDAC-ului sau camioanelor din Moreni.

Post Reply