ROMAN/DAC

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

Post Reply
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: ROMAN/DAC

Post by flo »

Transport de persoane pe drum public cu un mijloc nedistinat acestui scop. Asta vad in a doua poza, o contraventie care in anumite conditii poate deveni infractiune.

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: ROMAN/DAC

Post by costy84 »

Mai vorbim şi de faptul că este transport agabaritic nesemnalizat şi neînsoţit ţinând cont că ceea ce transportă iese cam 1,5-2m? ;)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: ROMAN/DAC

Post by flo »

Nu stiu daca-i de gluma. Ai vazut ce s-a intamplat in Arges. Nu cred ca doarme linistit ala care a ordonat sa se transporte cu camionul pe acei militari.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: ROMAN/DAC

Post by costy84 »

Ceea ce se vede aici este doar o picătură în tot contextul dar mă abţin să comentez mai mult. :(

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: ROMAN/DAC

Post by costy84 »

Legat de Argeş, transportul persoanelor în spate este o practică zilnică în M.Ap.N, chiar după eveniment era un colonel de la trustul de presă care mustra militari că cer autocare şi hoteluri, spunând că şi-au greşit cariera. Totuşi sunt curios cât a dormit el în cort şi cât a mers în suprastructura camionului. >:(
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: ROMAN/DAC

Post by flo »

Un dobitoc. Sunt destui si un MAI.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: ROMAN/DAC

Post by costy84 »

Şi tot apropo de Argeş, din ce am înţeles morţii sunt cei trei din cabină, cei din spate au scăpat cu răni ce nu presupun peste 90 de zile de spitalizare deci distinsul cadru militar care a ordonat transportul oamenilor în suprastructură nu poate fi acuzat nici măcar de vătămare corporală din culpă, în plus mai este şi aia cu "ordinul ilegal nu îl execuţi" deci tot mortul va fi vinovat pentru tot. :(
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: ROMAN/DAC

Post by flo »

Este accident colectiv de munca si accident de munca soldat cu deces. Angajatorul este raspunzator sub toate aspectele zice directiva europeana si legea romaneasca (ssm). Ar trebui sa raspunda, numai ca procurorii si instantele romanesti greu respecta acest principiu european.

Este foarte corect ca soferul este vinovat. Intotdeauna le-am atras atentia soferilor ca sunt singurii raspunzatori de legalitatea unei curse, indiferent de ordin si de cine il da. Daca exista probe ca a existat un ordin, se poate ajunge la abuz in serviciu sau la instigare pentru comiterea unei infractiuni.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: ROMAN/DAC

Post by costy84 »

Dovada cert există, în OZU se trec misiunile cu toate aspectele acestora inclusiv cine cu ce se deplasează. Pe de altă parte nu știu dacă ITM-ul îi poate agăța cu ceva, camionul este pentru "transport trupe și materiale" deci constructiv are voie să transporte oameni doar că legea nu îi permite pe drumurile publice (dacă nu o exista vreo exceptie pentru coloanele militare).
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: ROMAN/DAC

Post by flo »

Este denumit asa camionul. Construit nu. Se admitea asta pana in 1998. Acum RAR nu-l admite ca fiind destinat transportului de persoane. Daca ar fi asa ar aparea in certificat un nr. de persoane/ locuri. Nu exista nicio exceptie pentru pace. Numai in mintea unor ofiteri tembeli exista.
Ar exista o cale care ar implica reomologarea camioanelor. Au incercat pompierii. Pe langa ceva modificari, autovehiculul trebuia sa fie intr-o stare fara de cusur, ceea ce era imposibil de obtinut.
User avatar
rrzxxx
Nou venit
Nou venit
Posts: 9
Joined: 19 May 2017, 19:52
Location: Cluj Napoca

Re: ROMAN/DAC

Post by rrzxxx »

ROMAN DIESEL 4x4 : posibil CKD-uri. Cabina specifica MAN F7 - prezinta grilel de aerisire pe lateral.
20842202_1931544987101100_7665209098707739396_n - Copie (4).jpg
20842202_1931544987101100_7665209098707739396_n.jpg
20842202_1931544987101100_7665209098707739396_n - Copie.jpg
Sursa: https://www.facebook.com/groups/111726772363792/
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: ROMAN/DAC

Post by costy84 »

Frumos, 4x4.
User avatar
rrzxxx
Nou venit
Nou venit
Posts: 9
Joined: 19 May 2017, 19:52
Location: Cluj Napoca

Re: ROMAN/DAC

Post by rrzxxx »

ROMAN DIESEL in Dover GB !
Sursa: https://www.facebook.com/groups/111726772363792/
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: ROMAN/DAC

Post by flo »

Nu-i nimic de mirare. Numai la URA Obor s-au aranjat, dupa revolutie cateva zeci camioane R10215, R8135 cu cabine medii si duble pentru a fi folosite in tr international. Cu o asa masina a fost "golit" TR de magari care ajungeau in Italia.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: ROMAN/DAC

Post by costy84 »

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply