Dacia 500 Lastun si... INA 900

Despre masinile fabricate dupa 1945 si pana-n prezent

Moderators: Werner, mariusjaz

User avatar
silvester
Membru
Membru
Posts: 226
Joined: 16 Oct 2007, 07:06
Location: ploiesti
Contact:

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by silvester »

Ca idee, Lastunul nu a fost rau. Era o masina micuta, o parcai oriunde, consuma putin. Belele au fost cu finisajele, daca voiai sa arate bine o demontai si incepeai sa pui distantiere, sa tragi de table, etc. Motorul, derivat din cel de Oltcit Special, nu m-a incantat in mod deosebit, era prost echilibrat (cele 2 pistoane mergeau in acelasi sens, ca de, era in 4T, nu in 2T ca trabantul). Destul de zgomotos (doar avea racire cu aer). Etansarile.... belea. Dupa ce mi-a crapat cureaua de distributie, fiind cu motorul demontat, am avut ambitia sa-l fac sa nu piarda lacrima de ulei. Am si reusit... pentru 500 km. A, si cea mai tampita chestie a fost ca la o masina in 2 usi sa nu-i faci scaune rabatabile. Faceai scurta la mana dand la rozeta spatarului scaunului pana intra cineva in spate.

User avatar
hoaska
Membru
Membru
Posts: 110
Joined: 18 Sep 2007, 04:48
Location: Iasi
Contact:

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by hoaska »

Uitati ce a facut un student din Iasi cu bani putini...

http://www.ziaruldeiasi.ro/cms/site/z_i ... 63254.html
Nimeni nu ramane virgin...viata i-o trage fiecaruia macar odata.
User avatar
mariusjaz
Moderator
Moderator
Posts: 439
Joined: 27 Aug 2007, 14:46
Location: luncoiu de jos

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by mariusjaz »

O sa postez si eu informatiile pe care le am despre Lastun oricum eu cred ca este inca o dovada ca avem ca popor o anumita gena tehnica pentru ca la fel ca si in cazul I.M.S care sa produs intr-o inteprindere metalurgica care inainte fabrica produse metalurgice simple oameni au reusit sa-si depaseasca conditia producand masini complexe  aici in cazul Lastunului este vorba de  Inteprinderea Metalurgica Timisoara . A sadar Lastunul; Dand dovada de intuitie calitate pe care in cateva randuri a avut-o in alte randuri nu a avut-o presedintele de atunci Nicolae Ceausescu i-a convocat la Institutul National de Motoare Termice (INMT) pe cei mai buni specialisti romani si le-a cerut sa conceapa si sa realizeze un prototip de autoturism de mic litraj  care trebuia sa aiba principala performanta de a fi economic la conducerea proiectului a fost desemnat  Constantin Hlebowschi  echipa condusa de el a realizat un prototip care avea si anumite capabilitati tot teren acest prototip sa numit Egreta
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Uzina este cea mai inalta facultate VICTOR NAGHI
User avatar
mariusjaz
Moderator
Moderator
Posts: 439
Joined: 27 Aug 2007, 14:46
Location: luncoiu de jos

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by mariusjaz »

in urma filtrari a mai multor schite sa ales un model elaborat de o echipa din Bucuresti condusa de inginerul proiectant Adrian Marian toti vectorii fiind pe pozitie sa decis inceperea productiei la I.M. Timisoara  masina s-a numit Dacia 500 si numele de scena Lastun ea avea urmatoarele cracteristici      greutate  -525-550 kg,,motor in patru timpi doi cilindri raciti cu aer,,putere 22,5 CP ,,consum 3,3 l/100km ,,viteza maxima 106 km/h  capota, hayon spate  ,usi din fibra de sticla ,, pret  52.000 lei ,,s-au vandut 6000 exemplare                                     
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Uzina este cea mai inalta facultate VICTOR NAGHI

aroou
Membru
Membru
Posts: 125
Joined: 11 Mar 2008, 18:12
Location: bucuresti

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by aroou »

am avut si eu una am duso la remat o facusem functionala motorul mergea dar rugina mincase toata podeaua..cutia de viteze mi-a dat mult de lucru am primit pe ea la remat 15 lei..transportul 120lei...afacere buna...
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by ydaniel »

o poza interesanta ;D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
gorishor
Administrator
Administrator
Posts: 771
Joined: 25 Aug 2009, 07:45
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by gorishor »

Da, sunt vreo 3-4 poze facute la Babele cu Lastunii astia trei si erau pe un pliant de prezentare a masinii.
Ghici cum au ajuns masinutele la Babele ?
Gore
YO3IGR
B 244 ARO
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by Soryn »

cu elicopteru? :D
User avatar
gorishor
Administrator
Administrator
Posts: 771
Joined: 25 Aug 2009, 07:45
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by gorishor »

Da! Si parca le-au mai plimbat si-n alta parte, nu doar la Babele. Nu mai tin minte....
Gore
YO3IGR
B 244 ARO
dragospetres
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1474
Joined: 10 Jan 2008, 21:01
Location: suceava

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by dragospetres »

-un articol deosebit,mai ales despre proiectare;si ARO avut un specialist bun in anii'90.
http://www.gandul.info/reportaj/trabant ... te-5148963
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by Werner »

Interesant! Dar, din câte stiu aveau cutii de viteze de Trabant si erau ceva probleme cu dat în judecata...? :-??
User avatar
YoKoMy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 22 Apr 2010, 17:57
Location: Resita

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by YoKoMy »

Acesta este singurul Lastun pe care l-am vazut in Resita...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Image
Dan Popescu
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 263
Joined: 25 Sep 2008, 20:16

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by Dan Popescu »

si a sa mai pun gaz pe foc, lastunul a fost "preluat" de rusi care l-au fabricat pana acum cativa ani sub denumirea de OKA. Oka este un rau un Rusia, care curge relativ prin zona Uralilor. S-a fabricat in aceeasi fabrica KAMAZ care produce si celebrele camioane. Era alintat mai in gluma mai in serios Avortonul Kamaz. Am facut in expeditia mea in Siberia cateva poze cu OKA, inclusiv cu bordul si cu tablita fabricantului din compartimentul motor. Surpriza: are motor...juma de mosckvici....ii lipsesc farafastacurile capitaliste gen fibra de sticla, etc, dar este de tabla si merge beton....trege si remorca...este in loc de tico.
nu pot pune poze, sunt prea mari
User avatar
YoKoMy
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1065
Joined: 22 Apr 2010, 17:57
Location: Resita

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by YoKoMy »

Ce am vazut eu, doar doua.
1.Resita (CS)
2.Birda (TM)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Image
bogdann2001
Nou venit
Nou venit
Posts: 1
Joined: 09 Nov 2010, 21:01
Location: Satu mare

Re: Dacia Lastun si... INA

Post by bogdann2001 »

Egreta si un prototip din 1984
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply