Pasiunea mea - modelismul auto

Tot ce va trece prin cap,inclusiv politica

Moderator: costy84

User avatar
Prognosis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 782
Joined: 23 May 2012, 08:21
Location: Slobozia - Ialomita - Romania
Contact:

Pasiunea mea - modelismul auto

Postby Prognosis » 23 May 2012, 14:03

O sa incep prezentarea cu ultima realizare, ARO M461 – Expeditia TransAfricana 1971, dupa care voi incerca in limita timpului disponibil sa actualizez toate lucrarile mele. Sper sa va placa!

http://trenulete.info/aro-m461-expeditia-transafricana-1971/

Un M461 a devenit celebru in 1971 cand a traversat Africa de la vest la est, intr-o expeditie TRANSAFRICANA care i-a adus recunoasterea pe plan international. Am incercat si eu sa reproduc acest vehicul stimat de toata lumea, folosind o macheta DeAgostini venita cu mult superglue pe portiere, fapt pentru care neaparat trebuia revopsit. Cum in urma realizarii lui ARO 320 camioneta, mi-a ramas spatele lui 240, tocmai bun pentru remorca africana, iata ca am realizat si acest model. Nu au rost cuvintele. Lucrul a fost efectuat dupa aceleasi metode descrise la alte modificari ale lui M461. Las pozele sa vorbeasca!

Image
Image
Image
Image
Freedom is not free!


User avatar
Prognosis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 782
Joined: 23 May 2012, 08:21
Location: Slobozia - Ialomita - Romania
Contact:

Re: Pasiunea mea - modelismul auto

Postby Prognosis » 23 May 2012, 14:06

ARO 320 – camioneta

Atelierele PanArin se confrunta in ultima vreme cu o afluenta de lucrari de transformare si revitalizare a unor vehicule DeAgostini. Cum cererea de piese este foarte mare iar transportul pe calea ferata costa destul de mult, specialistii de la Atelierele PanArin au decis sa isi construiasca propriul vehicul pentru transportat materiale. Au ales ca model de baza un ARO 240, pe care, cu maiestrie, talent si abnegatie, au reusit sa-l transforme intr-un model 320 camioneta. Ca inspiratie au folosit doua poze de pe internet iar modelul rezultat a fost o combinatie intre aceste imagini. S-au folosit ca materiale de lucru, diverse resturi de la casutele de trenulete, cum ar fi trotuar pentru realizarea sasiului, stalpi pentru tevi, etc. Au mai folosit placi de ABS de 1 mm grosime, bolduri pentru tevile de rezistenta ale obloanelor, cartele de telefon pentru obloane, precum si Forex de 6 mm grosime pentru rezervorul de motorina. In final a rezultat un vehicul robust, suplu si eficient, exact ca cele folosite la transpotul materialelor usoare in epoca comunista. Pentru testare masina a facut deja un transport de ciment si de var la saci, necesar revovarii unui corp de la Magazinul Universal din Slobozia Mica., fapt pentru care are bena deja murdara de praf alb. La final masina a fost inmatriculata cu initialele Atelierele PanArin (APA) – fara nici o legatura cu apa mizerabila care curge la robinetele din Slobozia Mica.

Pentru ca o poza face cat o mie de cuvinte, va invit sa priviti vehiculul rezultat, precum si imagini din procesul de productie! http://trenulete.info/aro-320-camioneta/

Image
Image
Image
Image
Image
Freedom is not free!

User avatar
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 4563
Joined: 04 Feb 2011, 20:23
Location: Mangalia

Re: Pasiunea mea - modelismul auto

Postby costy84 » 23 May 2012, 15:00

Aro M461 este superb dar asa cum ziceam si pe celalalt forum daca exista posibilitatea montati aparatori de noroi (sorturi) pentru a fi identic cu vehicolul real. :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
badlion
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 581
Joined: 13 Dec 2006, 17:56
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Pasiunea mea - modelismul auto

Postby badlion » 23 May 2012, 15:01

Felicitari!
Se impune o precizare: piesa din poza de pe aripa M461 nu este "filtru de aer" ci un semn triunghiular care se folosea mai ales pe autocamioanele SR care tractau remorci.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


User avatar
Lucian
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 601
Joined: 29 Jan 2012, 14:10
Location: Bucuresti - Sector 3, Cartierul Titan

Re: Pasiunea mea - modelismul auto

Postby Lucian » 23 May 2012, 16:53

Felicitari!
Foarte frumoase machetele
Un ARO nu este numai o masina,este o stare de spirit.Posesorul unui ARO este mobil,independent si pragmatic.Asemeni lui Hannibal el trebuie sa poata spune:"Vom gasi un drum sau vom crea unul"
(comaro.ro)-text modificat

User avatar
Prognosis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 782
Joined: 23 May 2012, 08:21
Location: Slobozia - Ialomita - Romania
Contact:

Re: Pasiunea mea - modelismul auto

Postby Prognosis » 23 May 2012, 19:49

Pentru ca s-a omis montarea siglei TV pe masca din fata, s-a remediat astazi. Cu ocazia trecerii pe la Atelierele PanArin, au fost inlocuite numerele moderne cu altele din epoca trecuta. La fel si numarul de telefon pentru solicitarea salvarii, care era pe vremea aceea 061.

Image

TV 12F DeAgostini – furgoneta decupata http://trenulete.info/tv-12f-deagostini-furgoneta-decupata/

In vremurile trecute, aceasta masina utilitara era foarte apreciata si folosita la toate muncile posibile. O varianta pe care o intalneam mereu pe strada la Constanta, era o dubita decupata, de la ILF (Intreprinderea de Legume si Fructe Constanta, care in fiecare zi era la rampa de descarcare a aprozarului de langa blocul meu. Am decis ca este cazul sa omagiez acea masina, pe care, ca pusti ce batea mingea in spatele blocului, eram mereu solicitat, impreuna cu alti copii, de catre sofer, sa o impingem pentru ca uneori nu avea pornire. Amintirea ei m-a determinat sa incerc aceasta reproducere.

Am gasit pe internet o singura poza, dupa care mi-a revent memoria detaliilor si am trecut la treaba. Pentru inceput am decupat partea care trebuie inlaturata. Am finisat cum se cuvine taieturile si am confectionat peretele din spate din ABS de 1 mm grosime. Din acelasi material am facut si podeaua platformei de incarcare. Ramele pentru prelata sunt facute din sarma de cupru. In spate am astupat cu chit revell santurile usilor, am slefuit manerele la usi spate si lateral si am umplut cu chit spatiile ramase. Apoi am trasat marginea de jos a oblonului din spate cu un tragator cu cap vidia. Am pus balamale si maner la oblon. Am astupat cu chit spatiile lampilor de semnalizare, pe care le-am inlocuit cu unele rotunde, specifice acelei perioade de timp. Tot in spate am montat si un carlig de remorcare facut dintr-un capat de bold. La interiorul benei rezultate, am dublat peretii cu material din cartela de telefon.

Diferentialul din fata l-am facut de data asta din betisor chinezesc. Cardanul din material de la casute de trenulete. Fireste ca am inaltat masina la fel ca si pe celelalte doua prezentate anterior. Jantele rotilor le-am vopsit negre iar cauciucurile au capatat o nuanta de uzura.

La interior am vopsit capota motorului si scaunele. Geamurile usilor au primit separatoare, iar geamul de pe spate este decupat din peretele transparent initial si inserat in decupajul peretelui nou din ABS. La final, am adaugat un stingator si o ladita cu nisip. Dupa inscriptionare, masina a fost predata soferului care va aproviziona raionul de legume/fructe de la magazinul din Slobozia noua.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Mai multe imagini din procesul de productie: http://trenulete.info/tv-12f-deagostini-furgoneta-decupata/
Last edited by Prognosis on 23 May 2012, 19:50, edited 1 time in total.
Freedom is not free!

User avatar
Prognosis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 782
Joined: 23 May 2012, 08:21
Location: Slobozia - Ialomita - Romania
Contact:

Re: Pasiunea mea - modelismul auto

Postby Prognosis » 23 May 2012, 19:50

TV 12F DeAgostini – SALVAREA http://trenulete.info/tv-12f-deagostini-salvarea/

Smoke and mirrors
Povestea mea este situata intr-o vreme in care sistemul spitalicesc inca mai functioneaza….

Impresionati de performantele utilitarelor romanesti, medicii din Slobozia Mica, au cerut autoritatilor locale sa aprobe cumpararea unor masini de salvare cu care sa doteze serviciul de ambulanta din localitate. In aceste conditii, Guvernatorul a lasat luptele electrorale un scurt moment, suficient cat sa dea dispozitie Atelierelor PanArin spre a transforma una din dubele TV aduse pentru campania electorala, intr-un vehicul de salvare. Fireste ca dorintele sale sunt litera de lege in mica noastra urbe, asa ca meseriasii au trecut la treaba, mai ales ca in urma interventiei sale, Guvernatorul spera sa mai adune cateva voturi pierdute in urma actiunii de strangere a maidanezilor de pe strazi. Spun pierdute, pentru ca cele doua babe care hraneau haita din preajma Atelierelor PanArin, au amenintat ca vor vota cu opozitia…

In consecinta, s-a trecut la modificarea unui vehicul TV 12F. Pentru ca masina salvarii sa poata interveni si prin catunele din provincie, pentru ca aceasta sa poata razbate prin drumurile desfundate, meseriasii au decis dotarea vehiculului cu tractiune integrala. Totodata s-a dispus de catre inginerul sef, si marirea garzi la sol a masinii.

Dupa asta, s-a trecut la izolarea cabinei de restul vehicului cu un paravan specific, procedandu-se si la izolarea fonica, asftel incat pacientii transportati sa nu sufere prea multe traume sonice pe parcursul transportului. In final masina a fost frumos inscriptionata si predata soferilor de la serviciul public de salvare, pentru a fi testata. Prilejul s-a ivit imediat, pentru ca la Magazinul Universal din Slobozia Mica, a avut loc o altercatie intre fostul guvernatori si clientii magazinului, care l-au surprins cumparand apa plata, cand el sustine ca bea apa de la robinet. Clientii care l-au vazut, revoltati, au aruncat in el cu oua si rosii. Desi pretul lor a atins un maxim istoric, lumea a cosiderat ca merita fostul guvernator putina atentie din partea lor. Ranit in cap de un ou expirat, fostul guvernator a solicitat o ambulanta, fapt pentru care alt fost sef de salvare, domnul Paloş Ascuţitescu, i-a amintit distinsului administrator local, ca si el solicitase redotarea parcului auto, dar ca domnia sa l-a ignorat pe motive politice.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Freedom is not free!

User avatar
Prognosis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 782
Joined: 23 May 2012, 08:21
Location: Slobozia - Ialomita - Romania
Contact:

Re: Pasiunea mea - modelismul auto

Postby Prognosis » 23 May 2012, 19:51

TV 12F DeAgostini – Poşta Română http://trenulete.info/tv-12f-deagostini-posta-romana/

Primul modificat dintre cele 4 modele TV 12F am decis ca va ramane galben, asa cum a fost vopsit de fabrica, insa l-am adaptat ca si masina de Posta Romana. Pentru inceput, dupa demontare, am vopsit cu galben paravanul transparent dintre cabina soferului si spatele dubei. Scaunele au fost vopsite cu maro iar partea metalica a portierei precum si cea de deasupra bordului, au fost vopsite cu galben.

In vederea ridicarii masinii, pentru marirea garzii la sol, am facut o comparatie cu ARO M461, dat fiind faptul ca ambele vehicule au fost lucrate pe acelasi sasiu. Am analizat diferentele. Sasiul este putin mai lung la dubita, arcurile mai late si montate mai sus. De asemenea am constata ca si cardanul este mult mai gros la TV decat la M461. In consecinta am procedat la marirea garzii la sol a dubitei. Am extras puntile si am inaltat cu 2 mm punctul de prindere al arcurilor puntilor. Diferentialul l-am facut din o bucata de mina groasa de pix, iar rotunjimea capacelor am dat-o cu ajutorul chitului vopsit ulterior.

La final am revopsit lampile de pozitie/semnalizare fata si am adaugat galben la cele din spate. Am facut imitatia de geam dublu la portiere si am lipit siglele postei. In final am doua masini dedicate acestei institutii, un ARO M461 si o dubita TV 12F. In ultima poza se poate vedea diferenta de garda la sol dintre o masina neprelucrata si cea la care am intervenit.

Image
Image
Image
Image
Freedom is not free!

User avatar
Prognosis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 782
Joined: 23 May 2012, 08:21
Location: Slobozia - Ialomita - Romania
Contact:

Re: Pasiunea mea - modelismul auto

Postby Prognosis » 23 May 2012, 19:52

ARO M461 – standard DeAgostini – imbunatatiri http://trenulete.info/aro-m461-standard-de...i-imbunatatiri/

Cum era si firesc, dupa ce am facut primul model in varianta militara decapotat, am trecut la imbunatatirea celui de-al doilea exemplar, lasat si el militar, dar cu prelata pusa. Mai intai am schimbat rotile cu unele de ARO 240. La toate rotile am pus sorturi anti-noroi facute din banda de coletarie. Peste zonele pline de adeziv scurs am dat cu vopsea kaki, macar am acoperit rusinea, cu toate ca nuanta este diferita. Vopseaua am luat-o de la Revell, cand am rectificat ARO 240. La el se potrivea perfect. La M461 nu prea se potriveste. Se vede diferenta.

La exterior am vopsit cu bronz aluminiu clantele la usi si carligele de pe bara frontala. Am facut cu negru balamalele la capota motorului. Pe spate am facut cu rosu ochiurile de pisica. Sub masina am vopsit argintiu teava de esapament si toba. Farurile au primit dispozitive de camuflare antiaeriene.

La interior, am corectat volanul si am facut spitele acestuia cu argintiu. Scaunele au capatat culoarea maro a tapiteriei de vinilin, podeaua argintie si pe bord s-au evidentiat aparatele de bord si butoanele cu argintiu. Cam atat la acest model, in prezent este programata confectinarea unei antene radio si a canistrelor de pe bara din spate.

Image

<span class='edit'>31 Mar 2012, 17:33:</span>
ARO M461 DeAgostini – pompieri http://trenulete.info/aro-m461-deagostini-pompieri/


Vehiculul numarul 3 era predestinat unui exemplar tip POMPIERI, vehicul pe care l-am vazut cu ochii mei in copilarie. El nu avea nici girofar si nici scari pe acoperis, dar imi amintesc clar ca erau niste lopeti pe lateralele prelatei. Acestea vor fi urmatoarele repere ce se vor lucra in Atelierele PanArin in urmatoarele zile. Deocamdata luam o pauza de la ARO M 461, pentru clarificarea viziunii in ceea ce priveste exemplarul numarul patru, care a fost deja selectionat spre a reprezenta echipajul de MILITIA pe pista nou creata de SlotCarAro DeAgostini. Oricum am nevoie de timp de reflectare la carosarea lui, si in acest interval, pentru a-mi lipezi ideile, voi lucra pentru amicul meu Alex88 un exemplar de Dacia Papuc Posta Romana.

Asadar, am pastrat la saramura de nitrodiuluant partea metalica a unui ARO M461, in timp de in borcanul cu lichid de frana s-a curatat partea frontala, aripile si partea de parbriz. Atentie ca nu trebuie tinuta aripa din fata prea mult in lichid de frana, pentru ca se inmoaie ca Dracu. Pana acum nu am intalnit asa ceva, desi am decapat cu lichid de frana zeci de vagoane si multe locomotive reconditionate pentru pasiunea mea feroviara…

Dupa decaparea corespunzatoare si curatarea cu alcool izopropilic a reperelor murate, am trecut la vopsirea lor. Mai intai am facut jentile machetei cu rosu si galeria de evacuare cu argintiu. Aripa fata nu a prins spray auto, asa ca am recuratat-o cu alcool si am dat-o cu rosu acrilic. Parbrizul a capatat si el noua nuanta de rosu acrilic, plus conturarea chederelor cu marker negru.

Prelata a trecut pe sub spray Primer Kit si apoi la pensula, a luat nuanta de gri corespunzatoare. Fireste, dupa ce am protejat micul geamlac din spate cu o bucatica de hartie autoadeziva. Ulterior s-a conturat si chederul cu negru. La interior a fost un festin. Canapele maro, bari nichelate, aparate de bord si spite volan argintate, manere prtiere la fel. Burtiera de pe interiorul portierelor si ea a fost maronizata. Tija schimbatorului metalizata, podeaua aluminizata… Bordul aranjat conform stasului in vigoare.

Oglinzile innegrite, proiectorul ajustat. Farurile au fost debavurate, corectate si aranjate corespunzator. Suplimentar, pe bara din fata s-au mai montat doua proiectoare de ceata. Sorturi anti-noroi la rotile din spate, carlige de remorcare metalizate, lampa de mers inapoi alba si colorarea corespunzatoare a carcasei si a geamului lampilor din spate au completat interventia exterioara. Stergatoarele de parbriz s-au conturat cu negru acrilic, balamalele la capota motorului de asemeni. Manarele usilor s-au aluminizat. Semnalizatoare de directie fata si centrul lampi spate au primit culoarea galbena corespunzatoare.

La final s-au montat numere noi, de Constanta anilor ‘70. Astefel a rezultat un vehicul ce poate fi expus atat cu prelata, cat si fara aceasta. Urmeaza confectionarea unor lopeti si a unor furtunuri auxiliare montate ca si accesorii externe.

Desi prezentat destul de neglijent ca si produs final de catre DeAgostini, aceasta minunata macheta imi trezeste amintiri deosebite. Nu voi uita niciodata sunetul inconfundabil al motorului sau, silentiozitatea cu care se deplasa pe cele mai proaste drumuri si robustetea acestui vehicul. Va fi vesnic locul numarul UNU in sufletul meu de automobilist. Sunt recunoscator lui DeAgostini ca a editat acest vehicul, chair daca nu la calitatea la care ar fi meritat-o ca si vehicul care a facut istorie in tara noastra! Urmeaza MILITIA in varianta carosata si SlotCarAro.

Image
Image

<span class='edit'>1 Apr 2012, 06:46:</span>
Colectia mea de ARO DeAgostini http://trenulete.info/colectia-mea-de-aro-deagostini/

Cu bune si rele, cu defecte sau nu, colectia DeAgostini creste vazand cu ochii. Mandria mea, fireste, pentru ca sunt roman, si pentru ca am fost crescut cu iubire de tara si sunt patriot, o reprezinta modele neaose. Cel putin numai si pentru ca s-au gandit sa le editeze, celor de la DeAgostini ar trebui sa le fim recunoscatori. Sunt un carcotas si recunosc. Nu mi-a placut niciodata si nici nu voi agrea vreodata ideea ca un client trebuie prostit numai pentru ca e roman si pentru ca e fraier, si pentru ca iubeste ceea ce este romanesc si atunci trebuie sa facem rabat de la calitate. Asta nu imi place mie la DeAgostini. Faptul ca, desi a avut o idee geniala de a editta masinile de suflet ale romanilor, totusi scapa pe piata o cantitate prea mare de machete montate in deradere, cu multe defecte si lucrate neingrijit. Una peste alta, supararile trec atunci cand deschid vitrina si vad minunatiile. Iata mai jos micuta mea colectie de ARO-uri, originale sau modificate. Am omis din poza Politistul ARO 243, dar nu-i bai, ca le adun iar impreuna dupa ce termin si M461 SlotCarAro Militia!

Image
Freedom is not free!

User avatar
Prognosis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 782
Joined: 23 May 2012, 08:21
Location: Slobozia - Ialomita - Romania
Contact:

Re: Pasiunea mea - modelismul auto

Postby Prognosis » 23 May 2012, 19:53

Papucul lui Alex88 – a doua Posta Romana http://trenulete.info/papucul-lui-alex88-a...a-posta-romana/

Imi fac nitel timp pentru a posta evolutia lucrarilor din ultimile zile. Nu prea am timp si pentru a scrie articole, dar nu vreau sa imi dezamagesc cititorii…

Asadar, Dacia 1304, papucul galben al lui Alex88, a intrat in Atelierele PanArin pentru reconstructie. Ea va deveni a doua masina DeAgostini postalion realizata sub licenta Prognosis. Proiectul a mers in principiu pe experienta avuta cu primul vehicul transformat in Posta Romana, dar de data aceasta, am ales o alta varianta in zona oblonului. Dificultatea decuparii la primul model m-a obligat sa gasesc alte solutii. Practic, la aceasta varianta, am ales sa nu mai decupez tot oblonul. Am inlaturat numai un milimetru, partea de bordura pentru fixarea chingilor. Am inlaturat prin polizare si inchizatorul de pe oblon, apoi am marcat prin scrijelire cu un varf diamantat (sau vidia) canturile usilor si imbinarea lor, ca o continuitate a carcasei ce va veni deasupra. Ulterior, cu freza ascutita, am accentuat aceste santuri pentru a fi vizibile dupa vopsire.

Bena carosata am confectionat-o tot din forex (comatex) de 2,5 mm grosime la capete si peretii din 1mm grosime. Deviatorul de curenti de pe capota l-am realizat de data asta din fasii de 1 mm grosime decupate pe profil. La acest proiect am gandit o varianta in care bena se poate detasa oricand, lasand papucul dezbracat. Ramforsarile benei s-au facut din material rezultat prin decuparea blisterelor DeAgostini. In speta partea de sus care este ceva mai groasa.

Pentru ca stopurile de pe spate s-au spart la demontare, am confectionat altele din forex curbat pe un spiral si slefuit corespunzator. Mare migala si oboseala, dar in final le-am obtinut. Sa vedem dupa vopsire cum vor arata. Pentru moment, Dacia Posta se afla la uscare pe caloriferul dedicat coacerii vopselei. Este ultima oara cand mai folosesc sintetic la vopsirea machetelor. Este un adevarat chin cu uscarea. Mult mai rapida si mai buna este vopseaua acrilica.

Image
Image

Voi reveni

<span class='edit'>3 Apr 2012, 12:25:</span>
ARO 243 DeAgostini - Aviatia Romana

Ultimul ARO 240 transformat in 243 l-am dedicat Fortelor Aeriene Romane. Pentru construirea partii carosate, am folosit la acest proiect un alt material decat forexul. Am construit intreaga structura carosata din ABS de 1 mm grosime. Am inceput de la o macheta trimisa prin colet de catre DeAgostini, dramatic manjita de scursura adezivului pe una din portiere. Precedeul in esenta a ramas valabil ca si la ARO 243 POLITILIA. Materialul folosit este ceva mai dur decat comatexul si trebuie lucrat mai atent, dar confera o rezistenta sporita caroseriei lucrate si o finete mai mare la slefuire.

Cabina realizata, a fost dotata cu geamuri ceva mai mari, mai luminata la interior, conform unor imagini de pe internet. Intre sofer si spatele cabinei am montat perete despartitor, dotat cu geam interior destul de mare. Sticla geamurilor am reprodus-o din resturi de pe la casutele de trenulete, taiate cu traforajul fin. Scaunele au fost facute cu un gri deschis. Bordul a ramas negru, doar bara de sustinere de la locul din dreapta, a fost nichelata. Interiorul portierelor s-a vopsit cu negru. Din pacate, geamul mic de pe portiera de la sofer, cel triunghiular, a plesnit la demontare caci era plin de adeziv. Cabina carosata a primit culearea bleu, acrilic la spray. La fel si intreaga caroserie. Am conceput sistemul astfel incat cabina carosata sa se detaseze cu usurinta pentru ca automobilul sa poata fi expus si decapotat. La interior s-au montat corect si bancutele din spate. Pe laterala soferului am montat un far suplimentar, obtinut de la un tractoras defect primit de la Cristian din Bucuresti. Tot de la el am primit o coala cu decal specific MIG 21, de la care am folosit siglele si inscriptiile pentru a decora automobilul. Urmeaza construirea unor antene, atat pentru acest vehicul militar, cat si pentru celelalte din parcul auto al colectiei mele.

http://trenulete.info/aro-243-aviatia-romana/
Image

Pentru ca rotile sale au echipat vestitul M461 militar, pe aceasta masina s-au montat, dupa vopsirea gentilor cu bleu, rotile ramase de la M461. La final s-au confectionat numere noi si dupa inmatriculare s-a trecut la sedinta foto efectuata in parcarea SuperMarketului din Mini-Slobozia, single si impreuna cu gasca de ARO-uri consacrate colectiei Prognosis.

http://trenulete.info/aro-240-243-deagosti...to-la-slobozia/

Image

<span class='edit'>3 Apr 2012, 13:28:</span>
Daciile mele – TrioBlue http://trenulete.info/daciile-mele-trioblue/

Zilele trecute am avut o mare bucurie. Au sosit frumos ambalate, tocmai de la Londra, prin intermediul lui Remus, trei masini minunate. Un Renault 12 1970, un superb Renaul 12 Gordini 1971 si o Dacia 1310. Superbul Gordini era de mult dorit de mine si chiar mi-am facut inima rea ca in perioada desfasurarii concursului Papucul Fermecat de pe Forumul MiniAuto, unde premiul pentru modificarea unei Dacii Papuc 1304 a fost un astfel de vehicul, am fost foarte bolnav si nu m-am putut inscrie in concurs cu Posta Romana realizata de mine. Acum visul mi s-a implinit si iata-ma fericitul posesor al unui astfel de vehicul.

Foarte frumoase masinile, ceva mai detaliate decat obisnuitele mele DeAgostini, au insa si ele nereguli care ma fac sa cred ca totusi DeAgostini, desi cu multe neajunsuri la capitolul calitate, totusi, sunt bine realizate. La Renaultul 12 1970 am observat farurile subdimensionate in timp ce lampile de semnalizare fata sunt supradimensionate. La Gordinii, desi reliefate, lampile de semnalizare de pe aripi sunt nevopsite… Culoarea galbena de pe stopurile din spate lipseste la toate cele trei modele.

Renaultul 12 din 1970 are si mobilierul interior colorat. Canapelele si manerele la usi, portierele precum si bordul. Oglinzile nichelate ai dau o nota aparte si o eleganta sporita. Rotile par ceva mai realiste. La fel si tampoanele.

Gordini este minunat. imi place la nebunie si sunt tare bucuros ca am si eu unul in colectie. Este foarte bine detaliat la exterior in dauna interiorului cam morbid, gen DeAgostini. Capacele rotilor sunt foarte bine desenate cu negru si argintiu. Manerele exterioare la usi sunt aplicate si elegante.

Dacia 1310, made in China, pare chiar de la DeAgostini. Lucrata cam neglijent, are interiorul negru full si finisaje urate la geamurile portierelor. Lampile din bara frontala nevopsite iar semnalizarile de pe aripi, nereliefate, desi vopsite, par niste abtibilde lipite in graba… Aerisirea de pe stalpii din spate nu are rama metalica, doar fantele pictate cu negru. Stopurile spate sunt grosolane si capacul rezervorului vopsit la culoarea caroseriei. Desi are doua oglinzi la exterior, cea din habitaclu este din plexiglas transparent… Reusite sunt capacele rotilor. Cu siguranta ca acest ultim vehicul va face obiectul unei interventii a meseriasilor de la Atelierele PanArin cat mai curand.

Una peste alta, colectia mea s-a imbogatit cu aceste modele, de care sunt tare mandru. Sedinta foto a atras o multime se spectatori care au admirat modelele atat de indragite.

Image
Freedom is not free!

User avatar
Prognosis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 782
Joined: 23 May 2012, 08:21
Location: Slobozia - Ialomita - Romania
Contact:

Re: Pasiunea mea - modelismul auto

Postby Prognosis » 23 May 2012, 19:54

ARO M461 DeAgostini – MILITIA http://trenulete.info/aro-m461-deagostini-militia/

In seria de vehicule utilitare din vechiul regim trona la loc de cinste IMS-ul de Militie, asa cum i se spunea pe strada. De astazi si in colectia de machete DeAgostini modificate se afla si acest tip de vehicul in persoana unui M461 albastru, cu prelata gri. Tot odata aceasta masinuta este si ce-a de-a doua macheta DeAgostini functionala in sistemul SlotCar. Principiile SlotCarAro sunt preluate de La Varianta ARO 240, numai ca la acest vehicul am folosit un motor mai mic, scos din o jucarie SlotCar AUDI. Transmisia este tot cu ax melcat pe roata dintata ca la ARO 240, pentru a se reduce viteza de deplasare la una mai apropiata de proportie. Port-periile colectoare sunt de data asta din lamela elastica de cupru, dar cred ca le voi schimba tot cu unele din cablu ecaranat la fel ca la 240. Corpul de colectare este astfel gandit si realizat incat sa se scoata din o priza miniaturala atunci cand masina este expusa in vitrina, si sa se introduca usor atunci cand vreau sa o rulez pe pista SlotCarAro.

Partea de modificare a aspectului machetei de MILITIE este la fel ca si in cazul ARO POMPIERI, doar culoarea difera. In plus aceasta jucarie este dotata si cu un girofar functional, facut din led intermitent albastru. Tot cu aceasta ocazie au fost montate si geamuri la portierele machetei de militie, dar si la cea de pompieri. La final s-au aduagat numerele noi de inmatriculare si s-au vopsit cu aluminizat manerele portierelor. Urmeaza inscriptionarea la ambele masini, dupa si daca facem rost de decal. Mai am la MILITIE si montarea de lumini la faruri. Poate saptamana viitoare, daca ma voi simti mai bine, voi intinde pista SlotCar in sufragerie ca sa fac o filmare. Deocamdata nu se poate…

Image

Image
Freedom is not free!

User avatar
Prognosis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 782
Joined: 23 May 2012, 08:21
Location: Slobozia - Ialomita - Romania
Contact:

Re: Pasiunea mea - modelismul auto

Postby Prognosis » 23 May 2012, 19:54

Moskvitchi DeAgostini – albitura din colectie

In spatele unui model reusit stau intotdeauna multe incercari nereusite… asa spunea un inginer rus dintre cei ce au proiectat Moskvitch-ul 408. In spatele unei machete frumoase DeAgostini, sta, zic eu, culoarea care o reprezinta cel mai bine. Tocmai pentru ca prin amintirile mele din copilarie nu regasesc decat un Moskvith alb, elegant, dupa parerea mea de atunci, care statea parcat mai mereu sub o prelata, pe aleea din fata blucului meu din Constanta copilariei, am decis ca e cazul sa incerc a face si eu unul alb, asa ca pe coperta revistei. Tot cu doua faruri era si masina de la blocul E 10 din Constanta, asa ca am trecut la fapte… Murat la nitrodiluant 24 de ore, decojit, periat, curatat cu acul de canava prin rosturi… Prima parte! Apoi revopsit cu alb in doua maini. Alb acrilic la spray de 10 lei bucata. Mai dificil a fost cu chederele argintii de la geamurile portierelor. Varful prea gros al markerului nu m-a lasat la usi sa fac mai nimic. La parbriz si luneta a mers de minune. Apoi antena, lampile de pe aripi si ornamentul aripa spate au fost si ele argintate corespunzator cu acelasi marker permanent. Dupa uscare, pe lampile semnalizare aripi, peste argintiu am dat cu portocaliu… La fel am colorat si lampile semnalizare de pe masca frontala. Interiorul a capatat nuanta alba la portiere si bord, conform pozelor din revista, iar scaunele o tapiterie gri cum imi amintesc de modelul din fata blocului. Chiar si numarul mi-l amintesc cu precizie asa ca am inmatriculat corespunzator… si fuga la sedinta foto apoi la vitrina. Dificil de lucrat cu alb. Foarte dificil!

Image

Galerie foto mai ampla http://trenulete.info/moskvitchi-deagostin...a-din-colectie/


Renault 8 – Bulgarino – DeAgostini

Astazi mi-a sosit coletul cu cele doua masinute din Bulgaria vecina si prietena… Gratie unui bun amic din Sofia, masinutele sunt acum in colectia mea DeAgostini. Cu aceasta ocazie vreau sa interez un raspuns pentru cele cateva cereri de pe forumuri dar si postate pe situl meu, pentru aducerea de machete din Bulgaria. Gratie unui forum de trenulete, mi-am facut prieteni in tara vecina. Unul dintre ei, s-a oferit colegial sa ma ajute in procurarea unor astfel de machete, desi el este din Sofia, oras unde nu apare colectia DeAgostini. El apeleaza la alt coleg din Plovdiv si pe aceasta filiera jucariile ajung la mine. Celor ce imi cer sa le aduc si lor, trebuie sa le spun ca deja am cerut prea mult de la un amic de acolo si ca nu pot sa-i pretind sa se implice in comert cu mine. Pentru aceste machete nu am dat bani, ci vagoane de trenulete, cu care am facut schimb cu prietenul meu. Va rog din suflet sa intelegeti situatia si sa nu imi mai trimiteti mesaje prin care solicitati sa va procur jucariile. Nu pot sa fac asta, eu sunt fericit ca macar aceste 4 machete au ajuns la mine. Nu pot indrazni sa implic oamenii de acolo in asa ceva. Va multumesc pentru intelegere!

Renault 8 (Dacia 1100 in Romania) este cunoscut in tara vecina drept “Bulgarino” si foarte iubit de soferii din Bulgaria. Ca si macheta, masinuta are o lucratura ceva mai ingrijita si mai adecvata decat cea aparuta in Romania. De remarcat oglinda laterala in plus, precum si ramele nichelate la stopurile pe spate. Un ornament argintiu strabate laterala de la un capat la celalat. Interiorul a ramas la fel de morbid iar retrovizorul este din plexi transparent. Macheta mea are un stergator aiurea lipit dar cred ca se poate remedia. In general se prezinta mai ingrijit lucrata decat modelul vandut in tara noastra.
Galerie foto: http://trenulete.info/renault-8-bulgarino-deagostini/

Image


Volga GAZ M21 – DeAgostini Bulgaria

Image

Volga neagra mi-am dorit-o foarte mult, pentru ca la noi in tara majoritatea masinilor de tipul acesta din vremea comunista, erau negre. Istoria am explicat-o in prezentarea Volga aparuta la noi ceva vreme in urma. Produsul aparut in Bulgaria este ceva mai ingrijit lucrat, fara lipituri, scursuri sau strambaturi. Ca lipsuri, se remarca stopurile spate si lampile de pozitie/semnalizare fata, fara incadrare argintie. In rest, nota buna si multa satisfactie pentru un colectionar ca mine.
Va las sa admirati minunatia in galeria foto: http://trenulete.info/volga-gaz-m21-deagostini-bulgaria/


ARO M461 DeAgostini – MILITIA SlotCar

Am continuat lucrarea la al doilea vehicul DeAgostini transformat in SlotCar Prognosis. Dupa teste facute pe un mic circuit pe covor, am concluzionat ca port-periile din lamela elastica de cupru nu sunt cele mai bune. In consecinta am confectionat alte port-perii din bucati de cablu ecranat de la un microfon. Testele facute pe masa de la atelier au demonstrat ca noile colectoare sunt mai eficiente. Urmeaza instalarea de lumini la faruri si conectarea girifarului. La aspect mai trebuie inscriptionat cu MILITIA, dar inca nu am facut rost de coala decal.

Image



Galerie foto: http://trenulete.info/aro-m461-deagostini-...ilitia-slotcar/


SlotCarAro – Circuitul de la Slobozia http://trenulete.info/slotcararo-circuitul-de-la-slobozia/

Dupa saptamani de munca ce au durat 2 luni, muncitorii de la Slobozia au terminat lucrarile la una din pistele de testare a vehiculelor de curse SlotCarAro lucrate pe suport DeAgostini. In cursul zilei de azi, numeroase oficialitati au participat la inaugurarea pistei din sufragerie, loc predestinat unor astfel de competitii. Pe pista improvizata s-au facut teste masinilor din dotarea Militiei si a Interventiei Civile. Pentru vizitatorii sitului www.trenulete.info, a transmis de la fata locului agentul Bujburica. Va invitam sa urmariti demonstratia de virtuozitate a pilotilor militieni si pompieri din categoria1/43…
Freedom is not free!

User avatar
Prognosis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 782
Joined: 23 May 2012, 08:21
Location: Slobozia - Ialomita - Romania
Contact:

Re: Pasiunea mea - modelismul auto

Postby Prognosis » 23 May 2012, 19:57

Dacia 1300 DeAgostini – MILITIA http://trenulete.info/dacia-1300-deagostini-militia/

Pentru ca in generatia mea, Dacia 1300 MILITIA era prezenta in peisajul automobilistic din Romania, am decis ca este cazul sa dotam vitrina cu un astfel de exemplar, mai ales ca dispuneam de o macheta Dacia 1300 cu multe defecte vizibile. Asa ca, la murat in nitrodiluant 24 de ore, decojit si periat ca la carte, apoi vopsit cu spray auto acrilic alb in doua straturi.

Pentru partea de jos, cea albastra, am folosit la demarcare niste hartie autoadeziva de la librarie, care parea ceva mai fina decat banda luata de la magazinul auto. Se pare ca este la fel de proasta ca si aceea, pentru ca au ramas ceva urme la imbinare. Am incercat la pensula sa dreg busuiocul insa nu a iesit ca la fabrica. Poate si pentru ca nu am acordat prea multa atentie si am fost foarte stresat in ultima vreme de starea de sanatate. Cel mai probabil, la vara, voi incerca o revopsire a jucariei.

Inscriptia a fost facuta pe coala alba autoadeziva, la fel si numerele de inmatriculare. Girofarul este facut din LED transparent, vopsit la pensula cu albastru acrilic diluat ca sa dea transparenta, iar baza girofarului cu aluminiu. La interior am vopsis canapelele cu gri, tija la schimbator si manerele la usi cu aluminiu, la fel si scrumiera de pe portiera. In bord de asemeni am marcat partea aluminizata. Teava de asapament a primit si ea culoarea argintie, semnalizarile portocalii. Chair daca nu e tocmai ce mi-am dorit, aceasta macheta este prima incercare de combinare culori. Cel mai probabil ca trebuia o hartie mai buna pentru a nu lasa urme asa urate…. Una peste alta, avem o Dacia 1300 MILITIA, cu un echipaj de plutoneri gata sa intervina acolo unde este nevoie.

Image
Image
Freedom is not free!

User avatar
Prognosis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 782
Joined: 23 May 2012, 08:21
Location: Slobozia - Ialomita - Romania
Contact:

Re: Pasiunea mea - modelismul auto

Postby Prognosis » 23 May 2012, 19:58

Remorca platforma pentru autoturisme

Pentru ca deja au inceput pregatirile in vederea concursurilor de SlotCar la Slobozia, administratia locala a comandat Atelierelor PanArin o remorca pentru transportul la destinatie a autoturismelor care vor participa la competitiile viitoare. In consecinta meseriasii condusi de Prognosis au proiectat si construit intr-o singura zi, o remorca inspirata din multitudinea de pe internet.

S-au folosit ca materii prime folie de ABS de 1 mm grosime, o bucata de vartej (banda de incoletat) pentru ca are striatiunile necesare care sa imite zona de aderenta a cauciucurilor pe rampa remorcii, niste roti de pe la alte chinezarii nevaloroase, resturi de pe la casutele de trenulete, precum si diverse vopseluri. Remorca a fost dotata cu troliu de ridicare, lampi de semnalizare, protap de agatare, scari de acces, lampi laterale pentru gabarit si caloare pentru blocarea rotilor vehiculului transportat. Dupa vopsire si inmatriculare, remorca a fost inmanata echipei care va asigura transpotul la competitia SlotCar, care a facut o tura de proba in parcarea supermarketului din Slobozia.

Image

Galerie foto http://trenulete.info/remorca-platforma-pentru-autoturisme/
Freedom is not free!

User avatar
Prognosis
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 782
Joined: 23 May 2012, 08:21
Location: Slobozia - Ialomita - Romania
Contact:

Re: Pasiunea mea - modelismul auto

Postby Prognosis » 23 May 2012, 19:59

ARO 240 ACR – DeAgostini pe pista SlotCar http://trenulete.info/aro-240-acr-deagosti...-pista-slotcar/

Am decis inlocuirea masinii de pompieri de pe pista de SlotCarAro, cu o macheta ARO 240 vopsit in culorile ACR. Practic am facut inca o caroserie care se poate schimba pe sasiul motorizat, doar cu surubelnita. Sasiul a fost vopsit cu spray auto sintetic Dacia Galben Taxi. Mobilierul interior a fost imbunatatit prin vopsirea scaunelor cu gri mat acrilic. Aceeasi culoare afost folosita la vopsirea cu pensula a prelatei. Urmarind cu pensula directia striatiunilor prelatei, se obtine chiar un efect de amplificare al imaginii de prelata. Masina a capatat si un girofar galben, deocamdata nefunctional. Maine, dupa uscarea completa a vopselurilor, se va proceda la un test-drive pe pista deja consacrata. Sunt invitate si televiziunile locale, ce vor transmite de la fata locului repostaje senzationale.

Image
Freedom is not free!



Return to “Discutii de tot felul”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests