Mari Romani

Tot ce va trece prin cap,inclusiv politica

Moderator: costy84

Post Reply
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Mari Romani

Post by George »

- Pila Karpen – Nicolae Vasilescu-Karpen... O pila electrica, de productie romaneasca, furnizeaza energie de 56 de ani, fara intrerupere. Inventatorul minunii, Nicolae Vasilescu-Karpen, om de stiinta, inginer, fizician si inventator a declarat, cu o jumatate de secol in urma, ca ea va functiona vesnic. In Muzeul National Tehnic "Dimitrie Leonida" din Bucuresti exista un obiect de patrimoniu care sta intr-un seif metalic blindat, chiar in biroul directorului muzeului. Este vorba despre "Pila termoelectrica cu temperatura uniforma", cunoscuta sub numele de "Pila lui Karpen", realizata in 1950. Aparatul este, de fapt, un perpetuum mobile, adica un dispozitiv care genereaza energie la nesfarsit fara interventie din exterior.
- Cell Karpen - Nicolae Vasilescu-Karpen ... An electric cell, the Romanian production, supply energy for 56 years without interruption. Inventor miracle, Nicolae Vasilescu-Karpen, a scientist, engineer, physicist and inventor said, with a half-century ago that it will work forever. The National Technical Museum "Dimitrie Leonida" in Bucharest there is a piece of property that sits in a safe metal armor, even in the museum director's office. It is about "Cell thermoelectric with uniform temperature", known as "Karpen's Cell", produced in 1950. The device is, in fact, a perpetual motion machine, a device that generates energy that is forever without outside intervention.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: La multi ani, Romania !

Post by George »

Nicolae C. Paulescu (30 octombrie 1869–17 iulie 1931), descoperitorul incontestabil al insulinei şi recunoscut ca atare de comunitatea ştiinţifică internaţională, continuă să rămână cvasi-necunoscut în ţara sa, exceptând mediile strict medicale.

Câţi dintre oamenii de rând, beneficiind de tratamentul cu insulina sau dintre cei, mult mai numeroşi, care fac gestul banal de a înghiţi o aspirină, ştiu ce-i datorează doctorului Paulescu? Câţi dintre cei care suportă o operaţie a hipofizei ştiu că procedeul întrebuinţat se numeşte, din 1906 încoace, “Procedeul Paulescu”? (Expus într-o carte celebră în Iumea medicală, apărută la Paris în 1906, intitulată “Ipofiza creirului”. Câţi dintre cei care beneficiază de tratamentul anevrismelor, al glandei tiroide, al glandelor limfatice, ficatului şi splinei, de substanţe medicamentoase anestezice ori de somnifere, de cele destinate eliminărilor renale – ca să cităm doar câteva dintre direcţiile în care activitatea sa a revoluţionat de-a dreptul ştiinţa medicală – câţi dintre toţi aceştia, aşadar, ştiu ce-i datorează savantului Paulescu?

Cauzele acestei situaţii sunt de căutat în politica naţională falimentară pe care o practică mai-marii zilei, dar şi în felul în care mijloacele de informare în masă înţeleg să slujească valorile naţionale.

Nicolae C. Paulescu (October 30, 1869 to 1817 in July 1931), discoverer of insulin undisputed and recognized as such by the international scientific community, remains almost unknown in his country, except for strictly medical environments.How many people, the benefits of treatment with insulin or of the much more numerous, which are trivial gesture to swallow an aspirin, know what caused Dr. Paulescu? How many of those who suffer from a pituitary gland operation to know that the process used is called, from 1906 onwards, "Paulescu process"? (Exhibited in the medical world-famous book, published in Paris in 1906, entitled "Brain's pituitary". How many of those who benefit from aneurysm treatment, thyroid gland, lymph glands, liver and spleen, the anesthetic drug substances or sleeping pills, and those for discharges kidney - to cite just a few directions in which his work has revolutionized the right medical science - how many of them ,know what caused to the scientist Paulescu?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Mari Romani

Post by George »

Grigore Antipa (27 noiembrie 1867, Botosani - 9 martie 1944 Bucuresti) a fost cel care a inventat diorama.
Diorama este o reprezentare spatiala a unei portiuni de peisaj, in care se expun, in muzee, animale impaiate, manechine si diverse alte obiecte asemanatoare, in scopul infatisarii unui ecosistem si crearii impresiei unui peisaj real. Primul care s-a gandit la aceasta forma de incadrare a naturii in peisajul citadin a fost naturalistul Grigore Antipa, biolog, zoolog, ecolog si profesor universitar romana. El este intemeietorul Muzeului National de Istorie Naturala din Bucuresti, care ii poarta numele si care, pornind de la reorganizarea sa, in 1907, prezinta pentru prima oara dioramele biologice.

Grigore Antipa (27 November 1867, Botoşani – 9 March 1944 Bucharest) invented the biological Dioramas.
Diorama is a spatial representation of a portion of the landscape that are exposed in museums, stuffed animals, models, and various other objects similar in appearance to an ecosystem and create the impression of a real landscape. The first thought that this form of framing of nature in the urban landscape was Grigore Antipa, naturalist, biologist, zoologist, ecologist and university professor. He is the founder of the National Museum of Natural History in Bucharest, which bears his name, and which, from its reorganization in 1907, shows for the first time biological Dioramas.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Mari Romani

Post by George »

In anul 1821, braileanul Petrache Poenaru, pandur, creator al steagului Romaniei moderne, inginer, matematician, inventator si membru titular al Academiei Romane din 1870, a fost secretarul lui Tudor Vladimirescu in timpul revolutiei. Aceasta era o functie publica, activitatea lui fiind legata de pana si calimara. Poate ca si de aici i-a venit ideea conceperii primului stilou din lume. Desi dupa infrangerea lui Tudor Vladimirescu pandurii erau vanati si decapitati, Petrache Poenaru scapa, iar in 1826 primeste o bursa franceza si isi completeaza studiile la Ecole Polytechnique din Paris.
In 1827, la data de 25 mai, obtine Brevetul francez 3208 pentru "plume portable sans fin, qui s`alimente elle-même avec de l`encre" (condei portaret fara sfarsit, alimentandu-se el insusi cu cerneala). Aceasta inventie a revolutionat domeniul instrumentelor de scris, contribuind la crearea unui obiect folosit si in prezent de milioane de oameni. Tocul cu rezervor al lui Poenaru elimina zgarieturile de pe hartie si scurgerile nedorite de cerneala si propunea solutii pentru imbunatatirea partilor componente spre a asigura un debit constant de cerneala, precum si posibilitatea inlocuirii unor piese.

In 1821,Petrache Poenaru,"pandur", creator of the modern Romanian flag, an engineer, mathematician, inventor and member of the Romanian Academy in 1870, was secretary of Tudor Vladimirescu during the revolution. This was a public function, his work was linked to ink and pot. Maybe from here borned the idea to create the first pen in the world. Although Tudor Vladimirescu's defeat the "Pandurii" were hunted and beheaded, Petrache Poenaru escape, and in 1826 received a French scholarship and completed his studies at the Ecole Polytechnique in Paris.
In 1827, on 25 May, he got the French Brevet for the pen endless feeding the ink itself, (plume portable sans fin, qui s`alimente elle-même avec de l`encre). Poenaru's penholder remove scratches on the paper and ink unwanted leaks and proposed solutions to improve the component parts to ensure a constant flow of ink, and the possibility of replacement parts.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO CLUB ROMANIA

User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Mari Romani

Post by George »

Putini stiu, ca adevarata descoperitoare a radioactivitatii artificiale a fost romanca Stefania Maracineanu (1882 - 1944), nu Irene si Frederic Joliot Curie, care au luat Premiul Nobel pentru chimie cu aceasta descoperire, in 1935. Stefania lucrase in laboratorul sotilor Marie si Pierre Curie (parintii lui Irene Curie, casatorita cu Frederic Joliot), in perioada cand isi pregatea teza de doctorat - "Constanta radioactiva a poloniului" si semnalase, inca din 1924, celor doi cercetatori descoperirea sa ca urmare a unor serii intregi de experiente ingenioase, si planificate, decurgand logic din una in alta. Ea a obsevat ca plumbul din containerele folosite, radia si dupa indepartarea poloniului radioactiv. A studiat acelasi lucru pe zinc si cupru, prin radiere cu raze alfa obtinute de la poloniu radioactiv. Savanta Stefania Maracineanu, dupa terminarea doctoratului a revenit la Facultatea de Stiinte a Universitatii Bucuresti unde a infiintat Catedra de Radioactivitate.

Few know that the true discoverers of artificial radioactivity was Stefania Maracineanu (1882 - 1944) romanian woman, and not Irene and Frederic Joliot Curie, who took the Nobel Prize for chemistry with the discovery in 1935. She noticed that the containers used lead, radioactive polonium radiation after removal. He studied the same thing on zinc and copper by alpha-ray radiation obtained from radioactive polonium. Stefania Maracineanu scientist, returned after the doctorate at the Faculty of the University of Bucharest where he founded the Department of radioactivity
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Mari Romani

Post by George »

Cibernetica - Stefan Odobleja

Cibernetica este teoria controlului prin retroactiune. Termenul s-a raspandit mai ales in legatura cu sistemele digitale, dar domeniul este mult mai larg: cibernetica se ocupa de modul in care un sistem (digital, mecanic, biologic) prelucreaza informatiile si reactioneaza la acestea; tot cibernetica se intereseaza de modul in care sistemele se modifica sau permit modificari pentru a-si optimiza actiunile. Medicul Stefan Odobleja, creatorul psihociberneticii si parintele ciberneticii generalizate, publica in 1929 studiul "Metoda de transonanta toracica" in care enunta pentru prima oara legea reversibilitatii.
Odata cu participarea la la Congresul International de Medicina Militara din Bucuresti (1937), anunta aparitia operei sale capitale "Psihologia consonatista", lucrare prin care face publica prima varianta a conceptiei cibernetice generalizate si demonstreaza caracterul multi si interdisciplinar al acesteia. Modelul cibernetic, pornind de la observatii, intuitie si ratiune, creat de Odobleja in 1938 - 1939, dar vehiculat zece ani mai tarziu in literatura americana si apoi in cea europeana, a fost utilizat si aplicat intr-o varietate de domenii. Incepand din anul 1972, Stefan Odobleja si-a publicat studiile teoriei conform careia originea ciberneticii se afla in psihologie.

Cybernetics is the theory of control by retroactive. The term has spread especially related to digital systems, but the scope is much broader: cybernetics deals with how a system (digital, mechanical, biological) processes information and reacts to them, all the cybernetics are interested in how systems allow changes or modifications to optimize their actions. Stefan Odobleja doctor, creator of psihocybernetics and father of cybernetics generalized, published in 1929, "Method of transonic chest" which states the first law of reversibility.
Cybernetic model, based on observation, intuition and reason, created by Odobleja in 1938 - 1939, but ten years later circulated in American literature and then in the European one, has been used and applied in a variety of areas. Since 1972, Stefan Odobleja has published his studies academic theory that the origin of cybernetics is in psychology.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Mari Romani

Post by George »

"Made in Resita - Romania ".
Putini sunt cei care stiu ca simbolul Parisului, celebrul Turn Eiffel, a fost realizat dupa o tehnologie inventata in Romania de inginerul Gheorghe Panculescu.
Dupa ce a absolvit cursurile Politehnicii din Zurich , inginerul Gheorghe Panculescu ajunge sa lucreze in cadrul companiei Eiffel, la recomandarea marelui scriitor Vasile Alecsandri.
In 1878, Panculescu revine in tara pentru a construi calea ferata Bucuresti-Predeal.
In acea perioada, inginerul inventeaza un sistem de imbinare a traverselor de cale ferata, care avea sa revolutioneze constructiile metalice. Astfel, datorita metodei de montare a sinei pe traverse in afara spatiului caii ferate, Panculescu a reusit sa termine lucrarea concesionata in mai putin de un an, desi termenul de livrare era de aproape cinci ani.
Panculescu l-a gazduit pe Gustave Eiffel*
Impresionat de proiectul inginerului roman, Gustave Eiffel se deplaseaza special la Valenii de Munte pentru a-l intalni pe Panculescu, cel care avea sa devina inspector general al Cailor Ferate Romane.
Eiffel a vrut sa vada tehnologia folosita de acesta la montarea caii ferate.
In 1879, in casa unde se afla acum Muzeul Nicolae Iorga, francezul a fost gazduit de Panculescu si a fost impresionat de genialitatea inventiei romanesti.
Aici, Gustave Eiffel, care avea sa devina celebru, i-a vorbit gazdei despre proiectul sau, inaltarea unui turn iesit din comun, la Paris, pentru Expozitia universala din 1889.
Impreuna au discutat despre adaptarea tehnicii inventate de Panculescu la constructia turnului, folosind subansamble metalice confectionate la sol si asamblate dupa aceea, pe masura ce se inalta lucrarea. Interesant este si faptul ca destinul celor doi ingineri avea sa se incheie, in acelasi an, 1922.
Cunoscut in Franta, anonim in Romania *
Profesorul Eugen Stanescu de la Muzeul Judetean de Istorie si Arheologie s-a numarat printre putinii cercetatori ai acestui inedit episod.
A fost special in Franta pentru a studia cat de cunoscut este aportul inginerului roman la ridicarea simbolului orasului luminii.
Studiind documentele acelor vremuri, profesorul a gasit un studiu intitulat “Communication sur les travaux de la tour de 300 m”, datat 1887, in care celebrul inginer Alexandre Gustave Eiffel precizeaza ca turnul care ii poarta numele nu s-ar fi putut construi daca nu ar fi aflat de tehnica inovatoare folosita de inginerul roman Gheorghe Panculescu la constructia tronsonului de cale ferata Bucuresti - Predeal. Din pacate, numele romanului este mult mai cunoscut in Franta decit in tara unde s-a nascut.
Doar la insistentele profesorului Stanescu, o scoala generala din Valenii de Munte poarta de la inceputul acestui an numele inginerului Panculescu.

*Istoric* vechi traditii industria le (sec.. XVIII - primele furnale si prima locomotiva cu aburi); */turnul Eiffel din Paris este construit cu otel fabricat la Resita /* .
Pe fiecare piesa de metal ce compune turnul Eiffel scrie:
"Made in Resita - Romania ".

(1844–1924) was a Romanian engineer born in the Romanian town Vălenii de Munte, district of Prahova, who designed the railway line between the capital city Bucharest and Predeal (1878). A less known fact is that Pănculescu's innovative system for joining the metal girders together which he invented while working on the designs for the railway line, inspired French engineer Gustave Eiffel's design for the 300m tall tower. Gustave adapted the technology used by Pănculescu of constructing metal sub-structures on the ground which would be assembled gradually to the tower.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Mari Romani

Post by George »

Iosif Ivanovici, cunoscut și ca Ion sau Ivan Ivanovici (n. Jovan Ivanović în 1845, Timișoara – d. 16/28 septembrie 1902, București) a fost un clarinetist, dirijor și compozitor român de muzici militare și muzică ușoară. Creația lui cuprinde în majoritate dansuri (vals, cadril, polcă) și marșuri. Cea mai cunoscută compoziție a sa este valsul „Valurile Dunării”. A compus peste 350 de piese. Este însă cunoscut pe plan mondial prin valsul „Valurile Dunării”, piesă care s-a bucurat de un succes atât de mare, încât a fost uneori atribuită altor compozitori, între care și Johann Strauss-fiul. A fost interpretată prima dată la Expoziția Universală de la Paris din 1889, în aranjamentul semnat de Emile Waldteufel, bucurându-se de un succes fulminant.
Între compozițiile lui Ivanovici se înscriu nenumărate mazurci, polci, cadriluri, serenade, romanțe, piese în stil popular (de pildă, „Sârba moților”, care a fost creată pentru a pune în lumină originea ardelenească a compozitorului). Piese de Ivanovici precum „Porumbeii albi” sau „Hora micilor dorobanți” fac parte din repertoriul fanfarelor militare și astăzi.

Ion Ivanovici (alternatively, Iosif Ivanovici, Josef Ivanovici, baptised as Jovan Ivanović) (1845 – September 28, 1902) was a Romanian military band leader and composer , best remembered today for his waltz Waves of the Danube. Although today Ivanovici is chiefly remembered for his waltz Waves of the Danube, Donauwellen in German, in his lifetime he composed over 350 dances, and his works were published by over sixty publishing houses throughout the world. In 1889, Ivanovici won the coveted march prize to mark the World Exhibition in Paris, out of 116 entries.He died in Bucharest.
The Waves of the Danube (is known in the U.S. as The Anniversary Song).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
Constantin
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 5003
Joined: 24 May 2009, 00:53
Location: paris(nascut si crescut la Ramnicu Valcea)

Re: Mari Romani

Post by Constantin »

M-ai dat gata cu faza aia cu turnul Eiffel.O sa ma duc in recunoastere si sper sa aduc poze cu inscrisurile.Am urcat doar de doua ori in turn(multi parizieni nu au urcat)si o sa urc a treia oara zilele astea ,la vanatoare de probe.
Vorba aia:mandru ca-s roman.
capitalismul reprezinta exploatarea omului de catre om
socialismul,comunismul,etc:ESTE exact inversul

Coluche
User avatar
paul
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4189
Joined: 31 May 2010, 20:43
Location: OTOPENI

Re: Mari Romani

Post by paul »

Foarte interesant acest topic,mai ales ca popularizeaza inventiile unor savanti romani,care din pacate sunt mai putin cunoscuti in Romania de astazi.....si lista ar mai putea continua!

p.s. Ce ma mira totusi,legat de inscriptia de pe turnul Eiffel...."Made in Resita-Romania",e ca la vremea cand s-a construit turnul parizian,orasul si uzinele metalurgice Resita,nu faceau parte din pc.de vedere politico-administrativ din Romania,(Regatul Romania),ci apartinea Imperiului Austro-Ungar........Resita,intrand sub administratie nationala romaneasca,abia din 1918. ???
UBI BENE IBI PATRIA
User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6950
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Mari Romani

Post by George »

hai sa respectam subiectul topicului, si sa nu cautam carcoteli ca era sau nu in romania. daca este la resita, cred ca e suficient de romanesc. asteptam pe constantin de la vanatoare... :)
daca aveti si alte materiale pe tema asta, nu ezitati sa postati. insa postari de genul "cioran nu era roman, ca a trait in franta" nu prea isi gasesc locul aici. ideea e sa recunoastem noi meritele unor mari romani, indiferent de tara unde au activat. faptul ca nu le-au fost recunoscute meritele deloc, sau prea tarziu, este imputabil statului si conducatorilor sai mai degraba.
multumesc de intelegere.
ARO CLUB ROMANIA
User avatar
paul
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4189
Joined: 31 May 2010, 20:43
Location: OTOPENI

Re: Mari Romani

Post by paul »

Automobilul revolutionar al lui Aurel Perşu

Ideea revolutionara in materie de design a ing.roman Aurel Perşu (1890-1977), consta in faptul ca a creat în 1923 primului automobil “perfect aerodinamic”, a cărui forma imita o picatura de apa in cadere, prototipul gasindu-se astăzi la Muzeul Tehnicii “Dimitrie Leonida”din Bucuresti. Curajul inginerului român este acela de a fi brevetat acest automobil, într-o epocă în care automobilele, aratau, mai mult ca niste...tractoare. In epoca, el a obţinut un brevet nu numai pt. design (similar întrucâtva înregistrării unei mărci), ci si un brevet de invenţie! Pentru ce? Pentru ideea unei forme?!
Mai exact, brevetul de invenţie nr. 402683 din 19 septembrie 1924 în Germania, şi 1648505 din 8 noiembrie 1927 în Statele Unite.
Oare Ford o fi brevetat Model-T-ul ca invenţie în sine sau a brevetat doar componentele inovatoare ale acestuia?
tumblr_l689puoNZT1qa1arr.jpg
tumblr_l689ozx5PA1qa1arr.jpg
tumblr_l689xveA811qa1arr.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
UBI BENE IBI PATRIA
User avatar
paul
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4189
Joined: 31 May 2010, 20:43
Location: OTOPENI

Re: Mari Romani

Post by paul »

BREVETUL IN ORIGINAL
tumblr_l689ypYjtd1qa1arr.png
tumblr_l689zqtdiZ1qa1arr.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
UBI BENE IBI PATRIA
User avatar
paul
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4189
Joined: 31 May 2010, 20:43
Location: OTOPENI

Re: Mari Romani

Post by paul »

Premiul Automobilul aerodinamic Aurel Persu

Revista „Auto Mondial” împreună cu Național TV, emisiunea „autoMobile” și Muzeul Național Tehnic „Dimitrie Leonida” au inițiat din 2006 „Premiul Automobilul aerodinamic Aurel Persu” care se acordă anual constructorilor de automobile pentru modele noi cu un coeficient de aerodinamicitate sub 0,3 și un design atrăgător. În 2006 s-a acordat acest premiu automobilului Mercedes S-Klasse iar în 2007 s-a acordat automobilului Toyota Corolla.
aurel-persu.jpg
automobil_aurel_persu-3.jpg
Aurel Persu, nascut pe 26 Decembrie 1890, decedat pe 5 Mai 1977, a fost un inginer mecanic roman, constructorul primului autovehicul cu profil aerodinamic din lume.
A urmat Scoala Superioara Tehnica din Berlin-Charlottenburg, absolvind Sectia Mecanica in 1913, ca sef de promotie. In 1914 a fost medaliat de Ministerul Instructiunii Publice din Germania pentru un studiu deosebit in domeniul comportarii navelor in spatiul cosmic.

A imaginat si construit primul automobil aerodinamic din lume pe care il vedem si astazi la Muzeul National Tehnic Dimitrie Leonida din Bucuresti.
Inventia care l-a facut celebru a fost un „Automobil de forma aerodinamica cu patru roti montate inauntrul formei aerodinamice”. Brevetul a fost obtinut in Germania la 19 septembrie 1924, cererea de brevetare fiind adresata la 13 noiembrie 1922.

Dupa multe calcule si experimente de laborator, el a ajuns la concluzia ca forma ideala a unui automobil, a unui vehicul in miscare, este forma picaturii de apa in cadere, forma aerodinamica ideala. El a ajuns la coeficienti aerodinamici de 0,22 care si azi sint greu de atins. A construit automobilul in perioada 1922-1924, cu bani proprii, in Germania.

Caroseria a fost construita la diverse ateliere din Berlin. Automobilul este dotat cu frane pe saboti, care actioneaza doar pe rotile din spate. Datorita distantei reduse dintre rotile din spate, inventatorul a renuntat la diferential in transmisie. Motorul tip A-G f Automobilbau Berlin, este cu ardere interna si cu aprindere prin scanteie; are 4 cilindri in linie, o putere 6/20 P.S., alezajul 64 mm, cursa 110 mm si cilindreea 1400 cm.c. Cutia de viteze este de aceeasi fabricatie ca si motorul, iar demaratorul este produs de firma Eisemann, tipul MKI-12, nr.14328. Magnetoul are aceeasi fabricatie, iar carburatorul este produs de firma Arthur Haendler Co. Berlin.

Aurel Persu a adus automobilul in Romania, parcurgand cu el peste 120.000 km, cu o viteza maxima de circa 80 km pe ora. Datorita lipsei diferentialului putea lua viraje foarte stranse cu 60 km pe ora in deplina siguranta. Persu a donat automobilul, in stare de functionare, Muzeului National Tehnic „Dimitrie Leonida” in anul 1969. In prezent, el nu mai functioneaza, iar caroseria este deteriorata. Desi automobilul nu a fost realizat in serie, uzinele Ford si General Motors au solicitat cumpararea brevetului, fara a garanta insa si construirea acestuia. Acest fapt l-a determinat pe inventator sa refuze propunerea.
in tara a fost conferentiar la Scoala Politehnica iar din 1938 director general la Fabrica de avioane I.A.R. Brasov. A iesit la pensie in 1950, dar a continuat sa lucreze la Institutul de Documentare Tehnica din Bucuresti.
In volumul intitulat "Automobile aerodinamice in Europa si in Statele Unite", este un capitol dedicat inginerului roman, care incepea astfel: "Si Romania a avut un specialist in aerodinamica, un stralucit inginer care trebuie de mult trecut in randurile elitei mondiale a tehinicienilor. Numele mui este Aurel Persu."
Realizata in conditii grafice exceptionale si tiparita pe hertie velina, cartea a aparul in anul 1982, sub ingrijirea editurii Kohlhammer din Stuttgart. In vremea aceea, numele Persu fusese sters din literatura publicata in Romania.Cenzura comunista l-a pedepsit pentru atitudinea lui intransigenta, pentru faptul ca a refuzat sa accepte orice forma de colaborare.Meritele lui au trebuit sa fie redescoperite in strainatate si cinstite cum se cuvine.Volumul enciclopedic respectiv a aparut in doua limbi de circulatie internationala:germana si engleza.


800px-Automobil_Aurel_Persu.JPG
Masina lui A. Persu,expusa in prezent, la muzeul tehnic D. Leonida,din parcul Carol,Buc. %%- good luck
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
UBI BENE IBI PATRIA
User avatar
paul
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4189
Joined: 31 May 2010, 20:43
Location: OTOPENI

Re: Mari Romani

Post by paul »

tumblr_l689p6ZxRa1qa1arr.jpg
Forma aerodinamica a unei picaturi de apa in cadere,cu un coeficient foarte redus de rezistenta la inaintare,pt. vehicule cu viteze subsonice,pana la Mach 1(adica sub viteza sunetului de 1062 km/h la nivelul marii),a fost folosita ulterior,in domenii de avangarda,precum aviatia.....in imaginile de mai jos se vede cum a fost aplicata aceasta forma de "picatura in cadere" la un avion Boeing 747-200,proiectat la finele anilor '60. 8)
47634.jpg
Air_Bridge_Cargo__Boeing_747-400(F)__Buitenveldertbaan__EHAM__Special_c_s__VP-BIJ_04092010.jpg
B 747-200,vit.max 990km/h **==
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
UBI BENE IBI PATRIA

Post Reply