Vigneta Oxigen !

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Vigneta Oxigen !

Post by ardeleanu »

Compari votul pentru intrare in UE cu votul pentru Constitutia UE...Doua lucruri complet diferite.
Cat despre masini noi sau vechi, statele nu mai au mare putere in aceasta chestiune, marile concerne din industria auto si tot ce este legat de ea "hotarasc" ce se intampla... Din pacate, concernele mari "bat" statul detasat ca putere de decizie. Banul conduce...

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2396
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Vigneta Oxigen !

Post by vercingetorix »

Nu a fost vorba de nici un vot pentru intrarea in UE, nu ne-a intrebat nimeni nimic in Romania.
Iar comparatia are sens dupa cele intamplate in Franta si Olanda, urma sa se organizeze referendum in toate tarile UE si au renuntat de frica, cetatenii nu doreau asta.
Au inlocuit asa-zisa constitutie europeana cu tratatul de la Lisabona, un acord pentru care nu mai era nevoie sa intrebi cetatenii.

Si bun venit in lumea in care corporatiile si multinationalele dicteaza guvernelor si nu invers.
Asta ca sa stim de fapt cui trebuie sa ''multumim'' pentru problemele actuale.
Exceptiile sunt China si Rusia, dar alea sunt câh, beah, comuniste, ce sa mai vorbim...
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

toni wrote: 11 May 2020, 01:39 Asa, si tie cate masini non-euro, euro 1 si euro 2 ti se pare ca mai circula in Bucuresti ? Ca eu nu prea le vad pe strada. Tot ce este mai nou de 2001 este minim euro 3. Vorbim de maxim 10 mii de masini.

Normal ca scade poluarea, una e sa mearga 1 milion de masini pe zi si alta e sa mearga 5000 acum in perioada de pandemie. Alea euro 6 nu polueaza deloc, scot abur de trandafiri ?

Arata-mi te rog unde a zis UE ca trebuie sa dispara masinile vechi. A zis sa reducem poluarea, atat. Tu ma contrazici si imi zici ca UE a zis, ca a dres, ca au facut in Germania nu stiu ce. Bun, reducem poluarea, interzicem sub euro 3 in Bucuresti. Nea Gica de la Adunatii-Copaceni sau Dragomiresti merge in continuare cu Dacia sau tractorul la 10km de Bucuresti, aia nu polueaza ? Ti se pare ca daca tu nu mai mergi cu euro 3 in Militari si mergi cu euro 6, si toata lumea va face la fel, o sa ai aerul mai curat ? Raspuns gresit, trebuie incurajate alte mijloace de locomotie mai putin poluante, tramvai, troleibuz, metrou, tren. Ca sunt 1 milion de euro 2, euro 3, euro 4, euro 5, etc sau 1 milion de euro 6, tot polueaza. Cine se ocupa de ce am zis eu mai devreme, ma apuc sa cumpar eu tramvaie pentru Bucuresti sa nu mai circul cu masina ?
Daca sunt putine, atunci de ce atata isterie ca va suferi poporul nu stiu ce taxe ingrozitoare? Pe de alta parte din 2001 au trecut 19 ani. O masina de 19 ani este o masina despre care se poate spune ca inlocuirea ei ar fi o exagerare?
Te rog citeste aici : https://www.europarl.europa.eu/news/ro/ ... -explicate
Crezi ca ce scrie acolo incurajeaza pastrarea masinilor vechi in circulatie?

Nu te contrazic ca poluarea Bucurestiului are numai cauza interne. Singurul care o face este actualul ministru al mediului. Insa vorbeam de o masura pe care Capitala este obligata sa o ia. Iar taxa asta era o masura a Primariei prin care incerca sa descurajeze utilizarea autovehiculelor mai poluante. Daca euro 3 dispare si in loc apare euro 6, cu siguranta se va polua mai putin. E la mintea cocosului. Altfel s-ar fi ramas la nivel de non euro. Vorbesti de transport in comun. Pai este de o mie de ori mai confortabil decat cel pe care il aveam acum 30 de ani. Numai in Militari au aparut linii noi de autobuz si troleibuz. La ora de varf se circula incomparabil mai lejer ca intr-un metrou din capitala Japoniei. Singurul mijloc de transport in comun, aglomerat, este tramvaiul 41, dar are insa o frecventa mare. Si totusi romanii nu renunta la masini. Crezi ca daca se inmultesc tramvaiele, dispar imbecilii care isi duc plozii la gradinita si la scoala cu masina? Crezi ca dispar toti snobii jegosi care, pentru ca le pute aerul de Bucuresti, s-au mutat prin comunele limitrofe, dar care se inghesuie cu masinile prin Capitala? Crezi ca dispar rablele de IF in care se inghesuie ca animalele tot soiul de zidari? Astia trebuie descurajati prin taxe sau alte masuri administrative. Ca nu are obligatie Capitala sa-i faca lui Nea Gica din Dragomiresti linie de transport pana in Bucuresti. Asta ar trebui sa-l preocupe pe primarul din Dragomiresti. Sper ca iti reamintesti refuzul de acum cativa ani ai acestor primari de a contribui la subventia liniilor preorasenesti (RATB pe atunci).
Cu siguranta ca o astfel de taxa nu va rezolva singura problema poluarii cauzata de masini. Dar insotite de altele precum: impozitarea suplimentara pentru mai multe masini inmatriculate pe aceeasi adresa, cresterea tarifelor pentru parcare, sanctionarea serioasa a parcarilor neregulamentare, cu siguranta va reduce traficul auto. Tu chiar nu vezi cat de nesimtiti sunt multi dintre bucuresteni cand este vorba de parcare? Se permit abateri asemanatoare prin alte capitale? Nicidecum.
Putem sa spunem orice, insa trebuie sa admite adevarul: Capitala nu a fost proiectata pentru un numar asa mare de masini personale si principala solutie pentru un trafic decent si nepoluant este eliminarea din trafic a unui numar semnificativ de masini.
Ca toate astea ar putea conduce la imposibilitatea detinerii unei masini personale pt. multi dintre noi, este altceva. Vor avea masina numai cei care isi vor permite. Se intampla prin multe parti. Asa ca nu cred ca va fi admisa ca o tragedie.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

ardeleanu wrote: 11 May 2020, 11:02 Compari votul pentru intrare in UE cu votul pentru Constitutia UE...Doua lucruri complet diferite.
Cat despre masini noi sau vechi, statele nu mai au mare putere in aceasta chestiune, marile concerne din industria auto si tot ce este legat de ea "hotarasc" ce se intampla... Din pacate, concernele mari "bat" statul detasat ca putere de decizie. Banul conduce...
Corect. Credeti ca marile concerne sunt mahnite ca Nea Gica din Dragomiresti va ramane fara slujba pentru ca nu isi permite o masina noua?

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Vigneta Oxigen !

Post by ardeleanu »

As fi foarte curios cum ar vedea Romania in afara UE cei care sustin ca au fost/sunt impotriva intrarii Romaniei in UE... Ma rog, pareri serioase si argumentate, nu mistocareala.

Referitor la poluare, la cateva zile dupa momentul fertilizarii/tratamentelor chimice aplicate terenurilor agricole din sudul Belgiei si nordul Frantei, creste poluarea aerului foarte mult in zona parisiana, timp de multe zile...
La fel, in plina perioada de confinare anul acesta (deci trafic foarte redus nivel autoturisme), in Bretagne au fertilizat masiv chimic, ca de obicei. A crescut poluarea aerului de nu stiu cate ori peste limita autorizata si, in afara de cativa ecologisti razleti, nimeni nu a scos o vorba.
Nu mai spun ca ingrasamintele respective ajung in rauri, oceane etc cu consecinte catastrofale.
Si asta se intampla in fiecare an fara nici un fel de reactie, cu exceptia unor articole, prin reviste de specialitate.
Sunt convins ca si in Romania se intampla la fel, dar nu intereseaza pe nimeni.

Asa ca vinovati sunt mai multi, dar, ca de obicei, doar fraierul votant plateste.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

Nu ar putea sa inteleaga ce s-ar intampla cu Romania afara din UE. Te asigur. Crezi ca multi englezi pricepeau?

Pai fraierul de votant, daca tace si nu-l intereseaza isi merita conditia de fraier.
In Romania sunt lucratori atat de disperati si tampiti in acelasi timp, incat blesteama inspectia muncii cand inchide locuri de munca care le distruge sanatatea.
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Vigneta Oxigen !

Post by costy84 »

flo wrote: 11 May 2020, 22:38 Nu ar putea sa inteleaga ce s-ar intampla cu Romania afara din UE. Te asigur. Crezi ca multi englezi pricepeau?

Cred că ideea era cum ar fi arătat România dacă nu ar fi intrat în UE, nu dacă ar ieşi acum când economia este dependentă de UE.
Din câte văd sârbii au trecut prin câteva războaie din ´89 până acum, nu sunt membrii UE şi nici nu mor de foame.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

Sarbii au atras investitii de la rusi si chinezi. Am fost de peste 10 ori in Serbia in ultimii ani. Si pe la ei e saracie la tara dar mi s-au parut mai aranjate satele, n-am vazut carute pe strada, toti aveau cate un tractoras ceva. Belgradul este la nivelul Bucurestiului daca nu chiar l-a depasit.

Au mai multi km de autostrada decat noi, cu toata Uniunea Europeana si fondurile nerambursabile. Industria Iugoslaviei, pentru cine a citit putina istorie a fost impartita intre toate cele 6 republici semi-autonome, astfel incat de exemplu pentru constructia unui automobil Zastava, piesele veneau din toate celelalte 5 republici. Bordurile se faceau in Slovenia, tapiteria in Croatia, etc. Cand si-au declarat independenta Croatia si Slovenia au avut mari probleme cu industria. Sa nu mai vorbim de pagubele din timpul razboiului, foarte multe parti din infrastructura distruse, fabrici bombardate, etc.

Nu vreau doar sa critic, e clar ca Uniunea Europeana ne-a ajutat, sa ne uitam in urma cum era Romania acum 15 ani. Ca se putea mult mai bine ? Cu siguranta.
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

flo wrote: 11 May 2020, 14:53 Daca sunt putine, atunci de ce atata isterie ca va suferi poporul nu stiu ce taxe ingrozitoare? Pe de alta parte din 2001 au trecut 19 ani. O masina de 19 ani este o masina despre care se poate spune ca inlocuirea ei ar fi o exagerare?
Te rog citeste aici : https://www.europarl.europa.eu/news/ro/ ... -explicate
Crezi ca ce scrie acolo incurajeaza pastrarea masinilor vechi in circulatie?

Nu te contrazic ca poluarea Bucurestiului are numai cauza interne. Singurul care o face este actualul ministru al mediului. Insa vorbeam de o masura pe care Capitala este obligata sa o ia. Iar taxa asta era o masura a Primariei prin care incerca sa descurajeze utilizarea autovehiculelor mai poluante. Daca euro 3 dispare si in loc apare euro 6, cu siguranta se va polua mai putin. E la mintea cocosului. Altfel s-ar fi ramas la nivel de non euro. Vorbesti de transport in comun. Pai este de o mie de ori mai confortabil decat cel pe care il aveam acum 30 de ani. Numai in Militari au aparut linii noi de autobuz si troleibuz. La ora de varf se circula incomparabil mai lejer ca intr-un metrou din capitala Japoniei. Singurul mijloc de transport in comun, aglomerat, este tramvaiul 41, dar are insa o frecventa mare. Si totusi romanii nu renunta la masini. Crezi ca daca se inmultesc tramvaiele, dispar imbecilii care isi duc plozii la gradinita si la scoala cu masina? Crezi ca dispar toti snobii jegosi care, pentru ca le pute aerul de Bucuresti, s-au mutat prin comunele limitrofe, dar care se inghesuie cu masinile prin Capitala? Crezi ca dispar rablele de IF in care se inghesuie ca animalele tot soiul de zidari? Astia trebuie descurajati prin taxe sau alte masuri administrative. Ca nu are obligatie Capitala sa-i faca lui Nea Gica din Dragomiresti linie de transport pana in Bucuresti. Asta ar trebui sa-l preocupe pe primarul din Dragomiresti. Sper ca iti reamintesti refuzul de acum cativa ani ai acestor primari de a contribui la subventia liniilor preorasenesti (RATB pe atunci).
Cu siguranta ca o astfel de taxa nu va rezolva singura problema poluarii cauzata de masini. Dar insotite de altele precum: impozitarea suplimentara pentru mai multe masini inmatriculate pe aceeasi adresa, cresterea tarifelor pentru parcare, sanctionarea serioasa a parcarilor neregulamentare, cu siguranta va reduce traficul auto. Tu chiar nu vezi cat de nesimtiti sunt multi dintre bucuresteni cand este vorba de parcare? Se permit abateri asemanatoare prin alte capitale? Nicidecum.
Putem sa spunem orice, insa trebuie sa admite adevarul: Capitala nu a fost proiectata pentru un numar asa mare de masini personale si principala solutie pentru un trafic decent si nepoluant este eliminarea din trafic a unui numar semnificativ de masini.
Ca toate astea ar putea conduce la imposibilitatea detinerii unei masini personale pt. multi dintre noi, este altceva. Vor avea masina numai cei care isi vor permite. Se intampla prin multe parti. Asa ca nu cred ca va fi admisa ca o tragedie.
O sa-ti raspund separat pentru ca este mai mult de scris.

Am mai discutat intr-un post pe la inceputul topicului. Da, sa puna taxa de poluare pentru nea Gica din Dragomiresti care vine la Bucuresti, pentru Gigeii care stau 7 insi intr-o Dacie Papuc. Sa faca naibii odata metroul din Drumul Taberei si cele cu care se lauda de 15 ani incoace doar pe hartie in prag de alegeri. Sa faca park&ride la intrarea in oras, vad ca la cel de la capatul lui 14 se caca pe ei de 10 ani sa-l faca. Zidarii cu papucul poate ar lasa masina la intrare si ar merge cu tramvaiul daca ar avea ocazia. Mamica cu BMW de IF poate ar lasa masina la intrare si ar merge cu tramvaiul daca ar fi taxa 20 de lei pe zi de intrare. Sau ar duce copilul la scoala din Corbeanca, Dragomiresti, etc. Eu poate as merge cu tramvaiul de la Mosilor la Victoriei daca nu as face 30 de minute si cu masina 10. La fel si de acasa pana la Progresu, doar ca fac o ora jumate cu autobuzul si 25 cu masina, tu ce ai alege ?

Statul primeste amenda per total pentru poluare si arunca pisica pe cetatean. Cei de la garda de mediu stau si o freaca prin birouri sa rupa usa la sfarsitul programului iar toate poluarile astea sunt noaptea sau in weekend, de ce oare ? Atunci nu sunt nici masini, nici trafic ca in restul timpului dar surpriza, nu are program garda de mediu.

Au pus garduri pe linia lui 21. O idee buna, tramvaiele circulau mult mai repede. Doar ca au mai muscat un metru din carosabil incat se circula cu dificultate formandu-se coloane. Cine circula pe linia de tramvai ? Fix primarul care a montat gardurile.

Zici ca ma iau de stat ca nu face nimic si ca am o problema cu treaba asta. Hai sa te intreb o chestie, tu ai fost sef pe undeva, ai fost intr-o pozitie de autoritate ? Veneai cu prohabul desfacut si beat de aseara si aveai asteptari sa te respecte subalternii ? Cam asa este si cu statul, trebuie sa ai o alta atitudine incat sa pretinzi respect si respectarea autoritatii.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

Nu eu sau tu trebuie sa alegem. Cam peste tot in lume ti se impune. Pricepi? Faptul ca petreci in tramvai, adica intr-un mijloc nepoluant, mai mult decat in masina poluanta este acceptabil. Ma mir ca nu pretinzi sa ti se asigure si loc pe scaun ca si in masina proprie.
Pai zugravii astia din Bolintin au si metrou si parcare. Problema e ca nu pune nimeni parul pe ei. Toapa cu BMW nu este de fel amendata ca parcheaza alandala. Aici autoritatea e moale.
In privinta Garzii de mediu ai dreptate. La fel cu metroul. Nu uita de centura. Toate aste sunt sarcini ale Guvernului. Dar nu uita ca vorbim de o taxa a PRIMARIEI. Este o masura a primariei care incearca sa DESCURAJEZE traficul cu masina personala. Si in alte mari orase se intampla asta. Foarte bine s-a facut cu tramvaiul. Se creaza avantaj transportului in comun in detrimentul celui personal. Ca tot ziceai ca trebuie facut ceva cu tramvaiele.
Eu nu am o problema ca te iei de stat. Problema este ca tu conditionezi renuntarea la masina de anume facilitati ale statului. Oare chiar ai uitat cum calatoream in autobuzele si tramvaiele de dinainte de 1989?
E firesc sa injuram numai primaria Capitalei, cand singur enumerai o seama de surse de polare externe orasului?
Soacra-mea sta intr-un bloc cu garsoniere. Nu in putine se inghesuie familii cu trei sau patru memebrii, dar care au cate doua masini pe familie. De genul asta de indivizi sa-mi mila ca nu-si permit o masina noua?
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

Te contrazici singur, intradevar se circula inainte de '89 cum se circula dar uiti cate masini erau atunci pe strada. Daca toata lumea lasa masina acasa crezi ca nu va arata la fel ? Statii de metrou avem cu 10% mai mult decat atunci, trasee STB aproape la fel de multe ca atunci, parcul auto al STB cred ca e undeva apropiat ca marime cu ce era in '89. In metrou pe M2 se calca oamenii in picioare la orele de varf cu toate ca trenurile vin mult mai repede fata de anii '90, mai rapid nu se poate tehnic. Bucurestiul este mult mai populat decat in vremurile respective si totusi primaria nu a investit mai deloc in infrastructura de transport in comun. Sa zicem mersi ca au luat Mercedes si Otokar ca altfel inca circulam cu Daf-urile si Dac-urile de pe atunci.

Nu pretind sa mi se asigure loc pe scaun cum insinuezi tu. Daca un drum dus-intors il pot face in 3 ore cu transportul in comun sau intr-o ora cu masina, ce crezi ca aleg ? Doar nu sunt prost sa pierd 2 ore pe zi, 40 de ore pe luna sau mai bine zis 20 de zile pe an din viata mea in plus pe transport ca sa fiu ecologic ? Am fost in majoritatea capitalelor europene, de la Berlin, Paris, Viena, Roma la Belgrad, Sofia, Chisinau, etc. In toate din tarile civilizate iti faceai un calcul pe Google Maps folosind transportul in comun si era foarte apropiat de adevar, chiar era respectat. Aveai orar de sosire in statie care chiar era respectat. Cu exceptia Romei care are doar 4 linii de metrou, uita-te ce paienjenis de linii arata harta metroului si compara cu Bucurestiul. Intra de curiozitate intr-o dimineata pe Google Maps intr-unul din orasele astea si vezi cat faci cu masina si cat faci cu autobuz/tramvai/metrou/tren din doua puncte alese la intamplare in oras.

Argumentul ca Primaria vrea dar Guvernul nu vrea nu tine. Au fost ani intregi in care si Primaria si Guvernul si Parlamentul au avut aceeasi culoare politica, sau PSD, sau PDL, sau ce a mai fost. Daca se vroia se putea face.

Uite o comparatie intre reteaua de tramvai din 92 pana in prezent:

http://retele.tramclub.org/B/A/retea.html
http://retele.tramclub.org/B/0/retea.html

Uite o comparatie intre reteaua de tramvai intre 84 si prezent:

http://retele.tramclub.org/B/n/retea.html
http://retele.tramclub.org/B/z/retea.html

Daca se vrea se poate face, depinde doar de primarie, STB si strazile apartin de Primarie. De vrut nu se vrea, intorc cartea cu ecologia dupa cum le convine.
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2396
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Vigneta Oxigen !

Post by vercingetorix »

Parcarea park-ride de la Straulesti sta goala de cativa ani, nu o foloseste nici dracu'.
Costa 5 lei pe zi, degeaba, lumea parcheaza pe strazile adiacente, romanul e chitros rau la dat bani.
Ba mai mult, cine are abonament la metrou parcheaza gratis, tot degeaba.
Daca ai pemfeu sau gipan trebuie sa fii sarac cu duhul sa te inghesui la metrou cu toti saracii si amaratii.
Deci nu va scade in nici un fel traficul si aglomerarea auto prin Bucuresti.
Singurul care a mai facut ceva este covid19, in rest doar vorbe.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
BAGADI
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 789
Joined: 07 Jan 2019, 16:22
Location: Suceava

Re: Vigneta Oxigen !

Post by BAGADI »

Parerea mea: dreptul de a folosi un bun nu poate fi ingradit in timp prin taxe suplimentare si restrictii. Daca eu imi cumpar acum un Duster nou diesel, nu inseamna ca peste 3 ani poti sa-mi pui 100 eur taxa ca sa intru in Bucuresti sa beau si eu o cafea in centru vechi, sa parchez langa un Urus. Lasa Duster-ul meu sa-l macine timpul in 10 ani si concentreaza-te pe solutii care sa nu-mi ingradeasca dreptul de a-l folosi. Daca tot suntem in UE, lasa-ma sa intru cu diesel-ul meu puturos in orice oras din Germania peste 3 ani. Eu imi cumpar o masina pentru 7-10 ani, nu pentru 3 ani. Sau sa scrie clar in contractul de vanzare al masinii : " Bulangiule sarantoc Ionescu, peste 3 ani, avand in vedere evolutia normelor de poluare, vei putea folosi aceasta bijuterie numai ca sa mergi la ma-ta la tzara si numai in zilele in care gaura din ozon are un diametru mai mic de 69 km. "
User avatar
toni
Administrator
Administrator
Posts: 521
Joined: 09 Oct 2018, 21:36
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by toni »

vercingetorix wrote: 12 May 2020, 08:38 Parcarea park-ride de la Straulesti sta goala de cativa ani, nu o foloseste nici dracu'.
Costa 5 lei pe zi, degeaba, lumea parcheaza pe strazile adiacente, romanul e chitros rau la dat bani.
Ba mai mult, cine are abonament la metrou parcheaza gratis, tot degeaba.
Daca ai pemfeu sau gipan trebuie sa fii sarac cu duhul sa te inghesui la metrou cu toti saracii si amaratii.
Deci nu va scade in nici un fel traficul si aglomerarea auto prin Bucuresti.
Singurul care a mai facut ceva este covid19, in rest doar vorbe.
Tin minte ca era vreo 2 lei pe ora cand au inaugarat-o. Adica vreo 20 de lei pe zi daca stai 8 sau 9 ore la lucru plus timpul de naveta de la parcare la locul de munca. Dovada ca parcau pe strazile adiacente dar tot lasau masina si luau metroul. Apoi, linia spre Bucurestii Noi nu e nici chiar cea mai reusita din punct de vedere al traficului.

Uita-te la M2, se inghesuie si saraci si corporatisti cu salarii de mii de euro. Nu ii cade rangul cuiva la costum sa mearga cu metroul, chiar daca incaseaza salarii de peste 1000e, atata timp cat se circula cat de cat civilizat, trenurile vin la timp, etc.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1997
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta Oxigen !

Post by flo »

toni wrote: 12 May 2020, 01:54 Te contrazici singur, intradevar se circula inainte de '89 cum se circula dar uiti cate masini erau atunci pe strada. Daca toata lumea lasa masina acasa crezi ca nu va arata la fel ? Statii de metrou avem cu 10% mai mult decat atunci, trasee STB aproape la fel de multe ca atunci, parcul auto al STB cred ca e undeva apropiat ca marime cu ce era in '89. In metrou pe M2 se calca oamenii in picioare la orele de varf cu toate ca trenurile vin mult mai repede fata de anii '90, mai rapid nu se poate tehnic. Bucurestiul este mult mai populat decat in vremurile respective si totusi primaria nu a investit mai deloc in infrastructura de transport in comun. Sa zicem mersi ca au luat Mercedes si Otokar ca altfel inca circulam cu Daf-urile si Dac-urile de pe atunci.

Nu pretind sa mi se asigure loc pe scaun cum insinuezi tu. Daca un drum dus-intors il pot face in 3 ore cu transportul in comun sau intr-o ora cu masina, ce crezi ca aleg ? Doar nu sunt prost sa pierd 2 ore pe zi, 40 de ore pe luna sau mai bine zis 20 de zile pe an din viata mea in plus pe transport ca sa fiu ecologic ? Am fost in majoritatea capitalelor europene, de la Berlin, Paris, Viena, Roma la Belgrad, Sofia, Chisinau, etc. In toate din tarile civilizate iti faceai un calcul pe Google Maps folosind transportul in comun si era foarte apropiat de adevar, chiar era respectat. Aveai orar de sosire in statie care chiar era respectat. Cu exceptia Romei care are doar 4 linii de metrou, uita-te ce paienjenis de linii arata harta metroului si compara cu Bucurestiul. Intra de curiozitate intr-o dimineata pe Google Maps intr-unul din orasele astea si vezi cat faci cu masina si cat faci cu autobuz/tramvai/metrou/tren din doua puncte alese la intamplare in oras.

Argumentul ca Primaria vrea dar Guvernul nu vrea nu tine. Au fost ani intregi in care si Primaria si Guvernul si Parlamentul au avut aceeasi culoare politica, sau PSD, sau PDL, sau ce a mai fost. Daca se vroia se putea face.

Uite o comparatie intre reteaua de tramvai din 92 pana in prezent:

http://retele.tramclub.org/B/A/retea.html
http://retele.tramclub.org/B/0/retea.html

Uite o comparatie intre reteaua de tramvai intre 84 si prezent:

http://retele.tramclub.org/B/n/retea.html
http://retele.tramclub.org/B/z/retea.html

Daca se vrea se poate face, depinde doar de primarie, STB si strazile apartin de Primarie. De vrut nu se vrea, intorc cartea cu ecologia dupa cum le convine.
Nu ma contrazic deloc. Tu doresti sa ti creezi "dreptatea" ta. Pai tocmai de numarul de masini vorbim. Este mult prea mare. Tehnic, ca ai amintit de termen, orasul nu poate suporta asa multe. Indiferent de care va fi criteriul, multe trebuie eliminate, pentru a obtine un trafic acceptabil.
Parcul auto este mai mare ca in 1989 la STB . Tramvaiele sunt mai putine. Pentru ca au disparut majoritatea liniilor din centru, pentru a fluidiza traficul auto. Tu pui reteua din 1984? Pai orasul s-a transformat enorm. Numai cate tramvaie din Centrul Civic au disparut. Uranus, Izvor, ... Toate liniile de tramvai care se suprapuneau peste tunelurile de metrou au disparut din motive tehnice (Militari, Calea Grivitei, )
Daf nu circula in 1989.
Eu din Militari ajung in Centru cu metroul in 15 min. Cu masina pot face si 45 de minute. Curios cum la tine e pe dos. Crezi ca la Tokyo metroul e mai putin aglomerat?
Argumentul tine. Tu nu vrei sa-l accepti. De ce ar fi mai vinovata Primaria ca Guvernul pentru ca nu exista o retea suficienta de metrou, ca nu se lucreaza la centura, ca nu exista pasaje pe centura? Ce vina are Firea, cu taxa ei cu tot, ca Orban nu prezentat macar o intentie, asa macar o poveste, despre noi magistrale de metrou? Firea face un pasaj peste Virtutii, Oprescu l-a facut pe ala de la Basarab, a mai fost facut ala peste splai. Cate s-au facut peste centura? Vreo doua.
Ai dreptate, dar in sensul asta: Daca Guvernul dorea se putea. Indiferent care guvern.
Nu depinde doar de primarie. Transportul de suprafata va trebui inlocuit cu cel din subteran. Pentru simplu motiv ca strazile, ale despre care zici ca tin de primarie, nu pot fi latite. Si cum este acum, nu de primarie tine dezvoltarea retelei de metrou. Nu trebuie sa fie cineva savant ca sa inteleaga asta.

Dupa mine primaria este vinovata ca permite inmatricularea fara a intreba detinatorul unde isi va parca masina la domiciliu. Lejeritatea asta a condus la pierderea a cate unei benzi de circulatie pe multe din artere.

Am impresia ca nu ai fost atent. Sau ai uitat. Cartea cu ecologia nu l-a primarie a fost deschisa. Pe la UE a fost rasfoita. Si tot de acolo a venit avertismentul. Ce ai fi vrut sa faca primaria?
Ce masura cu efecte in viitorul foarte apropiat ai fi dorit sa ia? Asat ca sa o accepte aia? Erai mai multumit daca se introducea circulatia par-impar impusa cu ani in urma in Atena?
Chestia: sa ne faca intai transport in comun si mai api sa ne oblige sa ne cumparam masini noi - este o tampenie. Pai crezi ca aia considerau ca acceptabila o masura de genul: se va interzice accesul in Centrul orasului a masinilor pana la euro3 numi dupa ce reteaua de transport in comun va atinge un nivel satisfacator pentru populatie ?
Chiar crezi ca-i interesa ca faci tu trei ore cu troleibuzul? Ca sunt prpaditi care fara o rabla isi pierd sursa care le asigura existenta? NU. Astea ar fi detalii irelevante pentru acei politicieni. Ei se uitau flegmatici la niste cifre care spuneau ceva despre poluare. Si doreau sa le prezinti o masura care, macar teoretic, in perioada imediata ar conduce la reducerea valorilor acelor cifre. ATAT. Daca verifici, ai sa observi ca nu numai consilierii psd au votat masura. Toti stiau ca nu prea au loc de manevra. Macar daca masura era luata acum vreo doi ani, cu aplicare acum, ca sa poata si omul sa-si economiseasca de un avans.

Viitoarele alegeri locale si nenorocirea asta au amanat executarea. Caci eu consider ca-i doar o amanare.

Post Reply