De la Mercedes la OTOKAR

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by Soryn »

Dacă încerci să aduci un producător și investitor care folosește in 2018, tehnologie din 2007, logic că nu are cum să aibe câștig de cauză în clasa respectivă. Trebuie ridicată ștafeta, trecerea în liga hibridelor, hidrogen, gaz natural,electrice.

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by costy84 »

Treaba este ceva mai complicată, spre exemplu Mercedes-urile articulate de la Cluj sunt fabricate în Turcia (ştiu ei de ce), Solaris-urile electrice sunt în Polonia, toţi constructorii au planurile lor care ţin de rentabilitate, la noi principalul argument al achiziţiei este preţul, pentru câteva zeci de autobuze contractate anual nu vine nimeni, în plus hidrogenul este deocamdată o himeră iar electricele se pare că au cam dat chix prin Europa. M.Ap.N-ul duce tratative pentru o linie de asamblare camioane în România, cifra minimă cerută de producători este enormă şi vorbim de o linie de asamblare nicidecum de fabricare.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by flo »

SorinTVY wrote:Otokarele vin echipate cu motoare Daf Euro6 , sau Cummins Euro 6,cutii de viteze automate zf. Probleme legate de motorizare nu vor fi prea majore,ehipamentul electric , franele, climatizarea vor ceda mai des, la fel ca și ușile. Sincer să fiu, în 2018,nu aș mai fi optat pentru mijloace de transport în comun ce folosesc combustibil fosil. Firea și cu staful ei din primărie sunt depășiți în gândire. Ar trebuii adus pe plan teritorial un investitor serios să colaboreze cu Roman sau cu altii în domeniul ăsta. Ne tot cârpim de o grămadă de ani cu tehnologia aruncată de altii ca fiind depășită. Psd trimite oamenii te miri ce pe unde și nu fac nimic, se duc mai mult să se plimbe. Politică externă nulă.
Sorine, ai si un temei legal pe care sa se sprijine ideile tale, astfel incat sa fie viabile?
Daca nu, cu toata stima, dar nu sunt decat povesti.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by flo »

costy84 wrote:flo, toată treaba este cu dus şi întors, da, garanţie de 8 ani, turcii nu sunt proşti, stiu slăbiciunile produsului, stiu ce infrastructură avem, câte din defecţiuni vor fi considerate ca fiind incluse în garanţie şi câte vor fi considerate din alte cauze gen starea drumurilor/carburanţi proşti rămâne să vedem, deasemenea deşi teoretic garanţia este 8 ani ea cel mai probabil va fi pierdută după 4 ani o dată cu sistarea reviziilor incluse în contract, mă îndoiesc că RATB ul va avea bani să le facă reviziile la timp sau că le va scoate din circulaţie până la efectuarea reviziilor, deasemenea dacă vor avea bani de revezii se vor asigura turcii că îşi scot pârleala şi pentru cei patru ani de revizii gratuite.

Cât despre raportarea la lege, există un proverb românesc cu bariera cine pe unde trece şi cine se opreşte.
Crezi ca Mercedes nu ar avea cunostiinta de toate astea? Sa fi convins ca da. Insa ei nu accepta astfel de costuri.

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by costy84 »

flo, Mercedes a participat la licitaţia care prevedea aceste obligaţii şi costuri, ba chiar a contestat câştigătorul deci erau dispuşi să se înhame la aşa ceva.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by flo »

Daca le acceptau inseamna ca pretul ii "mananca".
Contestatiile inseamna ca s-au dovedid a fi bazaconii.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by Soryn »

Călătorii vor avea confort ,asta dacă nu ii dă peste cap șoferu din cauza oglinzilor montate prost . https://www.youtube.com/watch?v=OtDuSnJEvh8
https://www.youtube.com/watch?v=Q0G9M6Sapho O parte din metehnele astea se aseamănă în teorie cu cele de promovare și vânzare a mașinilor Aro în afara granițelor Române . Nu pornesc,au nevoie de baterii suplimentare, trebuie ajutate cu festila ;D ;D ;D ;D .
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by flo »

Mare barbat si soferul ala. Daca ai ceva de spus si esti sigur ca ai dreptate spui cine esti si ce te supara. Nu spui ce supara pe altii, adica pe aia grasi.
M-am saturat de rahati de acest gen. Nu stie ca dimensiunile postului de conducere si conditii de asigurare a vizibilitatii (inclusiv functionalitatea oglinzilor) sunt verificate si acceptate prin omologarea vehiculului de catre autoritati precum RAR sau institutii similare din tari UE sau partenere, dar stie el ca sunt "luate dupa ureche". Din cauza unor imbecili de acest gen se ajunge in situatia de a ramane nesolutionate probleme reale si care ar avea posibilitati de rezolvare.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by ardeleanu »

Va asteptam la Cluj sa vedeti ce inseamna autobuze si nu numai ... ;))
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by Soryn »

Vom vedea cum vor evolua problemele și rezolvările lor . E bine totuși că a crescut nivelul de vizibilitate și implicare la nivel de populație urbană .
Autorităție de reglementare nu își fac treaba cum ar trebuii ,un exemplu clar îl avem din trecut la nivel de Germania . Dacă la ăia s-a putut truca emisiile ,e clar că și alți păduchioși o pot face în alte domenii .
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by ardeleanu »

Sorine, nici un fabricant de vehicule cu combustie interna nu respecta toate reglementarile privind emisiile. ;D
Problema este cu bataie mai lunga, citeste printre randuri, vezi cine pe cine a "prins", cine are anumite interese legate de chestiune si o sa intelegi mai bine cum sta treaba.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by Soryn »

Hoțu strigă hoții, cam așa e . Jmekerași ăialalți care construiesc busurile tip ''isuzu'' ,tot o firmă turcească nici măcar nu au trecut consumul estimativ al autobuzelor in documentația de prezentare . Or spus că vor clarifica situațiunea referitoare la consum după 20 de mii de km parcurși in regim normal . Da ce au ajuns locuitori orașelor din România ? Sau cum sună asta ? Adică să faci încercări pe buzunaru contribuabilului/ beneficiar . Vai de capul nostru ,ce oameni am ales să ne reprezinte :( .

Urmăriți la final ce spune domn Primar. Podeaua partă însemnele specificului local ,are culoarea nisipului .ahahahahahahhaah https://www.youtube.com/watch?v=DJWWco8yLEc
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by costy84 »

ardeleanu wrote:Va asteptam la Cluj sa vedeti ce inseamna autobuze si nu numai ... ;))
Ce vreţi să vedem Solaris-urile poloneze sau Mercedes-urile turceşti?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by ardeleanu »

Nu provenienta este importanta, ci calitatea si fiabilitatea...
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by flo »

SorinTVY wrote:Vom vedea cum vor evolua problemele și rezolvările lor . E bine totuși că a crescut nivelul de vizibilitate și implicare la nivel de populație urbană .
Autorităție de reglementare nu își fac treaba cum ar trebuii ,un exemplu clar îl avem din trecut la nivel de Germania . Dacă la ăia s-a putut truca emisiile, e clar că și alți păduchioși o pot face în alte domenii .
RAR este mai intai de toate o autoritate de implementare, de control, verificare, omologare si mai apoi de reglementare, acest atribut fiind mai mult indeplinit de organismele UE. Dar ai dreptate, sunt multe lucruri necurate pe care le fac. Intrebarea este: poti sa-i contrazici? Foarte dificil, daca nu aproape imposibil. Am cateva cazuri pentru care sunt sceptic ca sunt indeplinite cerintele reglementarilor. Mai grav este ca producatorii si comerciantii influenteaza in mod nu numai prin exagerarea unor cerinte astfel incat sa se creeze cerere de noi produse, dar uneori sunt aduse chiar noi riscuri. Am facut o scurta perioada parte din comitetul tehnic de standardizare din cadrul ASRO si am vazut ce pretentii nebunesti au unii numai de dragul profitului.

Revenind, cum poate o comisie de receptie sa respinga un produs pentru ca scaunul soferului ar fi prea stramt pentru "plinuti", daca autovehiculul este omologat?
Dar ce te faci daca dimensiunile postului de conducere chiar se incadreaza in limitele standardului, fie si in spre limita inferioara? Nu cumva cineva doreste sa gaseasca nod in papura? Pentru ca romanii nu au o medie de inaltime precum croatii sau sarbii pentru solicita dimensiuni speciale.

Chestiile astea speciale costa nu gluma. Pompierii au achizitionat microbuze pentru transportul personalului de interventie la calamitati naturale. Pentru a se asigura un oarecare confort, avand in vedere si echipamentul purtat, s-a dorit initial un spatiu ceva mai mare intre randurile de scaune. Tehnic exista solutie pentru a se obtine caroserii mai lungi. Pretul era descurajant.

Post Reply