antipoluare la Bruxelles

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2403
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

antipoluare la Bruxelles

Post by vercingetorix »

Măsuri dure antipoluare la Bruxelles

Bruxelles a început anul cu măsuri curajoase antipoluare. Mai exact, de la 1 ianuarie au intrat în vigoare restricții de circulație pentru vehiculele cu motoare diesel non-euro, înmatriculate înainte de 1 ianuarie 1992, și cele Euro 1, înmatriculate înainte de 1 ianuarie 1997.
Vehiculele similare, pe benzină, vor mai putea circula doar până la 1 ianuarie 2019. Tot la acea dată vor fi interzise autoturismele cu motoare Euro 2, înmatriculate înainte de 1 ianuarie 2001.
Toată regiunea este monitorizată, pentru ca mașinile să poată fi identificate ușor și aplicate sancțiunile. În următoarele 3 luni vor fi efectuate controale, însă vor fi aplicate doar avertismente. Astfel, proprietarii de mașini non-euro și Euro 1 diesel vor avea la dispoziție 9 luni în care să-și schimbe autovehiculele.
Legea prevede și o derogare pentru situații excepționale, un permis de acces fiind acordat pentru maximum 8 zile pe an, contra unei sume de 35 de euro pe zi. Vehiculele străinilor, turiști sau oameni de afaceri, vor trebui să fie înregistrate în sistem pentru a nu fi amendate, prin intermediul unui portal al autorităților, care va fi deschis începând cu iunie 2018. Amenda prevăzută pentru încălcarea acestei interdicții este de 350 de euro.
Măsurile antipoluare vor continua la Bruxelles. Începând cu anul 2020, vor fi interzise autoturismele (cu masa mai mică de 3,5 tone) diesel Euro 3, iar din 2022, cele Euro 4. Excepție fac vehiculele cu două roți, vehiculele de marfă și vehiculele istorice.
Belgia a anunțat încă din 2016 introducerea interdicțiilor pentru motoarele diesel vechi, ca măsură de reducere a poluării în regiunea capitalei.

Sursa: Profit.ro
Daca nu Aro, atunci ce ?

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2000
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: antipoluare la Bruxelles

Post by flo »

Precedent exista acum. In doi ani le va "inflori" si alor nostrii ideea.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4490
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: antipoluare la Bruxelles

Post by ardeleanu »

Singura solutie va ramane inregistrarea ca vehicule istorice... Trebuie sa aiba minim 30 de ani (acum cativa ani limita era 25 de ani) si restul este relativ simplu.
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: antipoluare la Bruxelles

Post by Werner »

Bla, bla mult. Asta este facuta sa sperie omu' mic care nu citeste totul si nu gândeste aproape deloc, sa-si cumpere repede o masina noua. Masinile din 1992 au peste 25 de ani. Acuma uitati-va pe drumuri, câte masini de 25 ani vechime mai sunt în circulatie? Foarte putine. Iar cele care sunt, deobicei sunt în stare foarte buna si asteapta vârsta de oldtimer, ca pe urma poate circula normal.

Din viata reala luat, interdictiile astea, care momentat mai sunt controlate de agenti ai oraselor, nu prea îi arde sa aplice interdictia asta dupa litera legii. Eu intru cu ARO cu bulina rosie în oras unde este permis doar cu cea verde. Platesc parcarea, pun bonul pe bord, vizibil pe partea dreapta, unde este si lipita bulina rosie pentru Euro2. ;D De 2 ori a observat ca vine agentul în uniforma, se uita daca am platit parcarea si merge mai departe. Nu m-a amendat niciodata, cu toate ca amenda ar fi fost de 80€. Deja sunt prea putine masini vechi, ca "marea poluare" sa fie din cauza lor.

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4490
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: antipoluare la Bruxelles

Post by ardeleanu »

Posesorii de masini vechi au, in tarile francofone, inca o solutie (la care am aderat si eu \:D/ ), vigneta antivigneta...
V-am bagat in ceata ? ???
Atasez o poza ca sa lamurim problema.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: antipoluare la Bruxelles

Post by ydaniel »

:))) ASta e gen:'' allez dan ton maman merde'':))))
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4490
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: antipoluare la Bruxelles

Post by ardeleanu »

Daniele, aia este varianta Google-Ferentari (nu departe de ideea principala). :-j
Limba franceza este si mai subtila, nu pot sa scriu aici cate nuante are expresia respectiva (am remarcat ca moderatorii sunt foarte vigilenti). ::)
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: antipoluare la Bruxelles

Post by Soryn »

Până una alta ar mai exista și soluții de cârpire a băbăciunilor . Rămâne de studiat . Este vorba despre metodele de reducere ale emisilor poluante ,cât și o mică economie de carburant .Cine atesta echipamentele accestea, nu știu , e ca și cum ai discuta despre o bacterie care produce biogaz in condiții anaerobe . Injectia de abur supraîncălzit in admisa motorului e una ,și a 2a ar fii vorba de scurtarea perioadei de încălzire a motorului folosind enegia termică evacuată de accesta (un schimbător de căldură montat în circuitul de eșapament .
Prima variantă cu abur este co prezentată și oferită de ășta http://www.econokit.fr/?lang=en , nu e reclamă ,am dat peste ei când căutam ceva pe yotub și pare interesant .

Părerile unui mic grup de '' nebuni '' , https://www.youtube.com/watch?v=XuIwyzBpmjk

Mă aștept la o recenzie din partea cunoscătorilor de limbă franceză . Ar trebui să ne intereseze mai mult din prisma poluării ,reducerea consumului oricum este de nivelul cancan .
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4490
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: antipoluare la Bruxelles

Post by ardeleanu »

Sorine, metode de reducere a poluarii motoarelor exista de cand lumea si este foarte bine sa le aplicam cat mai larg.
Mai putin bine este faptul ca taxarea poluarii se face utilizand ca si criterii anul de fabricatie, norma euro inscrisa in acte, orice mai putin un control direct al gazelor de esapament... Stim cu totii cum triseaza fabricantii de autovehicule la aceste teste (vezi scandalul VW urmat de marcile franceze etc.).
Am avut sansa sa am coleg, cativa ani, cu un inginer care a lucrat la Renault (proiectare) si facea parte din cei care aveau acces la teste (oare de ce sunt putine persoane care au acces la aceste teste, doar datele obtinute sunt publice... >:D ).
Uleiuri speciale ,carburant special incarcat la limita sa nu crestem greutatea, reglaje speciale, soft dedicat, pneuri speciale...cam asa se fac testele cu masinile care ne sunt vandute ca nepoluante.
Cum poti compara testele facute pe o masina in anii '80 cand poluarea nu interesa multa lume, cu cele facute in zilele noastre, pe masini noi, in conditiile descrise mai sus ?
Sunt pentru taxarea celor care polueaza (desi nu asta este solutia ca sa reducem poluarea cu adevarat), insa nu sunt de acord cu metoda aplicata.
User avatar
Werner
Aro Club Romania
Aro Club Romania
Posts: 5229
Joined: 11 Dec 2006, 19:41
Location: Enzberg D
Contact:

Re: antipoluare la Bruxelles

Post by Werner »

Exista multe metode care reduc poluarea, în Germania sunt unii producatori de astfel de ansamble, care le ofera spre vânzare, dar nu le accepta nici producatorii, nici statul. Oare din de motive? Normal, financiare. Producatorii vor sa vânda masini noi, nu sa accepte sisteme de filtrare pe masini vechi, iar statul te taxeaza dupa emisii. Doamne fereste ca masinile cu emisii zero (cel putin emisiile locale) sa fie majoritare de azi pe mâine. Ar muri statul de foame, pentru ca el înaseaza miliarde din impozite pe masina si pe carburanti, pe uleiuri, etc.....

De exemplu Mercedes si VW ofera noile motoare Diesel cu Add-blue, care scot foarte putine noxe, masurate pe esapament, nu pe calculator. Iarasi exemplu, Volvo sau Mazda nu ofera astfel de masini. Pe masura însa sunt si deferentele de preturi. Aceste sisteme nu sunt gratis, ele costa bani, care pâna la urma le platim tot noi, clientii.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: antipoluare la Bruxelles

Post by Soryn »

Vorbe în vânt, confeti,fluturași și alte povești cu tematică financiară .http://adevarul.ro/news/eveniment/masin ... index.html
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4490
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: antipoluare la Bruxelles

Post by ardeleanu »

Uita sa spuna, lucru care ne priveste pe multi dintre noi, ca masinile inmatriculate "collection" (mai vechi de 30 de ani, fara modificari etc) pot circula in Franta fara restrictii multumita eforturilor FFVE si colectionarilor "influenti".
Ramane sa vedem cat de influenti sunt cei de la Retromobil Club Romania. %%- good luck
User avatar
pcv
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 330
Joined: 30 Dec 2007, 16:11
Location: PITESTI

Re: antipoluare la Bruxelles

Post by pcv »

Or fi vorbe in vant,dar la astia din conducere, in Romania cea ce azi este o vorba in vant,maine devine realitate!Chestia asta cu poluarea de la autoturisme nu este altceva decat o masinarie de "muls" bani de la populatie!
In ultima vreme se bate moneda pe auto electrice,o mare porcarie,pai nu mai poluezi cand circuli cu masina,dar cand majoritatea tarilor au ca majoritar producator de energie termocentrala pe carbune/pacura,nu prea vad unde se reduce poluarea!Creste consumul de energie electrica,creste si consumul de carbune.
Idea este ca a scazut vanzarea de auto noi si cel mai probabil mari producatori auto pun oarecare presiune pt a-si mari vanzarile,ca si noi avem "oameni" la conducerea tari cu legaturi in vanzarea de autoturisme!
Deci,daca se merge in ritmul asta,in curand,o sa revenim la vechile mijloace de transport,in speta bicicleta si caruta,bineinteles inventandu-se permisul de carutas,pentru care se va da examen!
in the end we are just stardust
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: antipoluare la Bruxelles

Post by Soryn »

De când cu ue Romanica e vacă de muls. E un fel de piată de desfacere pentru statele membre. Reconversia către alte surse de energie se va face treptat și în timp. Adică exploatarea unităților de producere a energiei electrice până în stadiul în care vor trebuii tăiate la fier vechi, construirea altor tipuri de unități de generare. Sau o să ajungem să cumpărăm electricitate pe caiet, de la alții pe motiv că nu avem voie să poluăm. Asta se întâmplă defapt la nivel global, anumite tări nu vor mai avea dreptul să polueze. Tările poluatoare or plăti anumite sume de bani pentru a putea să polueze, statelor nepoluatoare. România ar putea produce electricitate din gunoi prin ardere, în loc să îl îngroape și să dreneze chipurile zona respectivă de metan.
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4490
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: antipoluare la Bruxelles

Post by ardeleanu »

Interesant ce spuneti voi...
Va plangeti ca vor fi luate, probabil, si in Romania niste masuri antipoluare care exista in alte state UE de ceva vreme.
Deci nu se cere Romaniei ceva special sau in premiera.

Nu reusesc sa inteleg mania de a considera UE vinovata pentru toate "relele" ce se intampla in Romania.
Considerati ca Romania este doar o piata de desfacere pentru celelalte state UE. Si de gamele Dacia si Ford produse in Romania si vandute la export nu spuneti nimic? Ca sa vorbesc doar de automobile...

Chiar daca nu sunt de acord cu modalitatea actuala de aplicare a masurilor antipoluare (anul de fabricatie ca "norma de poluare" etc), sunt ferm convins de necesitatea unor actiuni antipoluare privind parcul auto actual.

Post Reply