Vigneta CRIT'AIR Franta

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Vigneta CRIT'AIR Franta

Post by ardeleanu »

https://www.crit-air.fr/fr.html

Nu am crezut ca o sa ajungem sa acceptam cu atata resemnare bataia de joc a guvernantilor Frantei. b-(
Practic, o masina inmatriculata inainte de 1997, nu mai este acceptata in timpul zilei in marile aglomeratii urbane ...
Restul au restrictii in functie de vechime si tip de carburant.
Si se anunta masuri si mai dure pe viitor.
In schimb, daca ai un "monstru" american, pe benzina si recent, poti polua cat vrei, nu-i nici o problema... >:(
Necajitu care merge la munca cu o masina de mic litraj, diesel, cumparata pe credit "greu", la recomandarile guvernantilor de acum 15 ani, nu are decat sa se descurce cu transportul in comun.
Cum poti impune norme de poluare care iau in calcul, ca unice criterii, doar anul fabricatiei si tipul carburantului?
Ce se mai bucura cei care au investit bani multi ca sa-si cumpere primele autoturisme hibride aparute pe piata si care acum au restrictii la circulatia in oras.
Dezgustator, imi este pur si simplu sila de astfel de injustitii. :-L
Toate vehiculele, indiferent de tara de inmatriculare, sunt supuse acestor norme.
Aviz celor care intentioneaza sa calatoreasca in Franta cu vehicule nu tocmai recente, in special diesel.

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Vigneta CRIT'AIR Franta

Post by flo »

15 ani? Sa-si cumpere o masina noua, asta vor.
User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3367
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: Vigneta CRIT'AIR Franta

Post by Soryn »

Într-un fel este bine . Politicile și gândirea omului se mai schimbă .Trebuie luate niște măsuri pentru combaterea gazări' populației. Acum ce să zic,săracul nu are nevoie neapărat de mașină decât dacă are de parcurs mulți km pentru a merge la muncă .Mașina consumă resurse multe oricum am spune-o.Cel care își permite o mașină de mic litraj își permite și o bicicletă,bilet pentru mijlocul de transport în comun .
Care ar mai fi evoluția dacă lucrurile ar stagna .
De suferit vor avea cei șăraci și comozi-puturoși ,ăia care nu au bani dar fumează și consumă alcool (buget deficitar ) .Săracul cel umil nu va fi afectat ,el tot cu autobuzu va merge în continuare .
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Vigneta CRIT'AIR Franta

Post by ardeleanu »

Nu contesta nimeni faptul ca trebuie redusa poluarea, problema este cum se face acest lucru.
Anul de fabricatie si tipul carburantului utilizat, ca unice criterii pentru elaborarea normelor de poluare referitoare la autovehicule este discriminare totala si pupincurism la adresa fabricantilor de autovehicule.
Ai masina noua si pe benzina, poti polua cat vrei, nu-i nici o problema. Logic,nu ?! >:(
Doar 15% din poluarea din Franta este datorata autovehiculelor. Peste 30% este datorata incalzirii locuintelor, in special cu lemn.
Dar aici nu facem nimic, dimpotriva, guvernul incurajeaza populatia sa-si instaleze centrale pe peleti, lemn,rumegus etc si mai au si tupeul sa spuna ca sunt...ecologice. >:(
Referitor la mersul pe bicicleta, transport in comun etc, invit pe cei interesati sa faca o "incercare" in regiunea parisiana si, daca scapa cu viata %%- good luck , putem povesti. Nu mai vorbesc de cumparaturile la sfarsit de saptamana, la supermarche, pe bicicleta sau cu mijloacele de transport in comun. b-(
Franta moderna este o tara care a fost conceputa (infrastructura, servicii, munca etc) diferit fata de tarile nordice, unde te poti descurca cu transportul in comun. Timp de peste 30 de ani, guvernele au facut totul pentru a impinge Dieselul in fata (avantaje fiscale, motorina mult mai ieftina decat benzina), ca acum sa vina sa sustina contrariul si sa ne pedepseasca pentru faptul ca rulam in Diesel.
Interesant faptul ca despre masinile administratiei, guvern etc, aproape in totalitate Diesel, nu suflam o vorba. >:(
Acuma, ce te poti astepta de la guvernanti care vin in elicopter la mitinguri si tin discursuri ecologiste antipoluare ? :-L

User avatar
ydaniel
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4674
Joined: 13 Jun 2007, 11:46
Location: bucuresti
Contact:

Re: Vigneta CRIT'AIR Franta

Post by ydaniel »

Promovati motorizarea L25! %%- good luck \:D/
churezeanu
Junior
Junior
Posts: 74
Joined: 08 Aug 2015, 23:29
Location: Qatar

Re: Vigneta CRIT'AIR Franta

Post by churezeanu »

Astazi am avut biletul de tren redus pana la Paris ... din cauza poluarii! Nu zic sa incurajeze poluare, dar Ardeleanu are dreptate, e o tampenie. Si daca nu-i tampenie, e politica (ceea ce este aproape acelasi lucru). Apropo, am auzit ca nush' ce ministru francez, acum 2 saptamani, in SUA, incerca sa convinga pe Elon Musk sa vina in Franta cu fabrica, ca numai miere si lapte si prize electrica peste tot.
User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2397
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Vigneta CRIT'AIR Franta

Post by vercingetorix »

Cabinetul german a aprobat miercuri planurile referitoare la introducerea unei taxe pe autostrăzi pentru autoturisme, după ce a soluţionat o dispută cu Comisia Europeană care s-a arătat îngrijorată că noua taxă este discriminatorie pentru şoferii străini.

Conform noilor planuri, Germania va introduce o taxă pe autostrăzi pentru autoturismele înmatriculate în străinătate iar nivelul taxei va varia în funcţie de criteriile de mediu astfel că autoturismele care poluează mai puţin vor plăti o taxă mai mică. Nivelul maxim al taxei pentru un vehicul înmatriculat în străinătate va fi de 130 de euro pe an. Vehiculele înregistrate în Germania vor plăti şi ele această taxă care va putea fi însă dedusă din taxa anuală pe autovehicul, astfel că şoferii străini vor fi, efectiv, singurii care vor plăti noua taxă.
Ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a subliniat că noul sistem reprezintă o modificare majoră deoarece transferă povara pentru finanţarea drumurilor pe utilizatori. "Pentru şoferii germani nu vor fi costuri suplimentare. De asemenea, cei care au un vehicul prietenos cu mediul vor plăti mai puţin", a spus Dobrindt.
De la Bruxelles, Comisia Europeană a precizat că planurile originale, aprobate de Parlamentul german în 2015, erau discriminatorii şi violau legislaţia UE însă cele două părţi au ajuns la un punct de vedere comun luna trecută.
Noua taxă, care a fost solicitată de aliaţii conservatori din Bavaria ai cancelarului Angela Merkel, va intra în vigoare după alegerile parlamentare care vor avea loc în luna septembrie, informează Agerpres.
Daca nu Aro, atunci ce ?
User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 4483
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: Vigneta CRIT'AIR Franta

Post by ardeleanu »

Deci, din toata legislatia asta noua, asa zisa antipoluare, ecologica etc, eu inteleg ca daca dai banu poti polua cat vrei, esti in legalitate 100%.
Tare chestia cu ecologia asta, nu am stiu ca daca platesti o taxa (sau mai multe, de preferinta), poluarea scade automat... :o
Adevarati Supermani politicienii nostrii, merita sa-i votam in continuare. b-(

In urma cu ceva vreme, in Franta, era o reclama prin care eram incitati sa nu risipim apa potabila avand ca argument faptul ca populatia din Africa sufera crunt de sete.
De parca de fiecare data cand nu beau eu un pahar de apa in Franta, un african este salvat de la moarte... b-(
Sau poate era o reclama la vin si nu am inteles eu bine. :-j

Post Reply