De la Mercedes la OTOKAR

informatii de ultima ora legate de masini,in special 4x4
Post Reply
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1312
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by flo » 18 Dec 2018, 22:30

SorinTVY wrote:Hoțu strigă hoții, cam așa e . Jmekerași ăialalți care construiesc busurile tip ''isuzu'' ,tot o firmă turcească nici măcar nu au trecut consumul estimativ al autobuzelor in documentația de prezentare . Or spus că vor clarifica situațiunea referitoare la consum după 20 de mii de km parcurși in regim normal . Da ce au ajuns locuitori orașelor din România ? Sau cum sună asta ? Adică să faci încercări pe buzunaru contribuabilului/ beneficiar . Vai de capul nostru ,ce oameni am ales să ne reprezinte :( .

Urmăriți la final ce spune domn Primar. Podeaua partă însemnele specificului local ,are culoarea nisipului .ahahahahahahhaah https://www.youtube.com/watch?v=DJWWco8yLEc
Si daca n-au trecut-o, care-i problema? Era consumul o cerinta in specificatie? Daca ar fi fost, cum o evalua o comisie de evaluare a ofertelor sau o comisie de receptie?
Cerinta cu consumul este un basm, fiindca consumul de carburant este o chestie extrem de subiectiva. Ministerul de Interne a mentinut norme de consum pentru carburanti. Soferi care au avut de platit contravaloarea unor consumuri de carburant ca urmare a depasirii normelor de consum si care au contestat in instanta imputarea sumelor respective au castigat nu pentru ca norma ar fi fost prea mica sau ca masinile lor consumau peste norma, ci pentru ca instanta a considerat ca ideea unei norme de consum este injusta avand in vedere ca consumul de carburant depinde de prea multi factori. Asadar ce rost mai are sa-i ceri consumul de carburant ?!?


costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5187
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by costy84 » 18 Dec 2018, 23:17

Întrebare, dacă X vinde 10 autobuze la Constanţa, 10 la Sinaia şi 10 la Cluj cum stabileşte consumul estimativ, pe tipul de autobuz sau pe zona geografică în care va circula?

User avatar
Soryn
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 3163
Joined: 13 Apr 2008, 18:38
Location: Constanta

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by Soryn » 19 Dec 2018, 09:14

La masinile mici se poate da consumul estimativ si la autobuze nu ? Atunci când realizezi un produs de genul ăsta, trebuie să il supui testării de traseu pe o perioadă determinată .Alegi mai multe tipuri de traseu ,grad de încărcare/condiții de trafic .Că d-aia l-ai numit city .Treci valorile in niște grafice 2D și ai grijă să le prezinți în catastiful care ajunge la comisia de evaluare . Asta dacă faci treabă și ești firmă serioasă ,dacă ești păduche ,nu faci nimic din cele amintite . Iar în cazul în care altă firmă avea autobuze mult mai ușoare de acceași capacitate ,cu un consum mai mic evident , la accelași preț ,de ce să nu conteze și consumul ?

Era mai simplu cu cele electrice, nu mai fura nimeni motorină .

User avatar
vercingetorix
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1907
Joined: 17 Mar 2010, 19:30
Location: Bucuresti
Contact:

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by vercingetorix » 19 Dec 2018, 10:04

Pentru electrice, hidrogen, calefactie sau alte tentative de perpetuum mobile nu exista infrastructura in Romania.
Deci nu merge sa-ti iei Tesla de 100.000 de dolari si sa nu ai macar o statie de incarcare.
Cu prelungitoare chinezesti intinse prin fata blocului suntem din filmele lui Kusturica...
Daca nu Aro, atunci ce ?


User avatar
George
Administrator
Administrator
Posts: 6913
Joined: 11 Dec 2006, 21:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by George » 19 Dec 2018, 10:24

Consumul de carburant e un factor foarte important in decizia de achizitie a unui vehicul comercial. Cand vorbim de Ferrari, Porsche etc, atunci nu intereseaza pe nimeni consumul, ci adrenalina. Dar cand consumul se reflecta in costul de transport...e altceva. Ca nu scriu aia, problema lor, insa e clar ca nu au un consum mic, deoarece este un instrument de marketing foarte bun, mai ales in Romania, sa spui ca iti consuma putin sandramaua.
Acuma, cine a decis sa cumpere autobuz fara sa il intereseze cat transporta si cat consuma, mai bine cumpara Porsche, de aceeasi bani.
ARO CLUB ROMANIA

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5187
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by costy84 » 19 Dec 2018, 11:28

Toţi producătorii dau consumul de banc/laborator, în trafic real sunt mulţi factori care pot influenţa consumul mai ales în cazul unor autobuze urbane! Legat strict de Isuzu de la Constanţa eu cred că producătorul a trecut "consumul estimativ" doar că au cerut unii de la Constanţa să nu fie făcut public altfel nu aveau de unde să ştie RATC-iştii că Isuzu consumă cu 25% mai mult ca MAZ-ul! ;)
https://www.ct100.ro/exclusiv-noile-aut ... ele-vechi/

User avatar
ardeleanu
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 2803
Joined: 16 Jun 2014, 10:11
Location: Choisy le Roi, Franta

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by ardeleanu » 19 Dec 2018, 14:15

Problema mare si "uitata" discret in discutia referitoare la masinile electrice nu este doar infrastructura (pentru o tara de marimea Romaniei sunt necesari 3-5 ani pentru a realiza o retea de statii de alimentare care sa-ti permita sa strabati tara pe arterele principale, asta in varianta ca se lucreaza in sistem occidental, nu ca la autostrazi), ci ... sursa de energie, adica curentul electric. Cand ai doar cateva sute de vehicule, nu se simte la nivel de sistem energetic national, cand incepi sa ai cu zecile de mii se schimba deja problema. In Franta au facut calculul pentru cateva milioane de vehicule si... surpriza, singura solutie la cresterea exponentiala a consumului de electricitate sunt cateva centrale nucleare in plus. Ghici, Sorine, cine impinge puternic in spatele acestei politici asa zis ecologice. Iar o centrala nucleara nu o construiesti, asta daca te lasa opinia publica, ecologistii etc, peste noapte. Nu mai spun de costuri, dar aici ne descurcam, luam imprumut si ne indatoram pe cateva generatii.
Asa ca o sa mai circulam o buna perioada de vreme cu "rablele" actuale.

costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5187
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by costy84 » 19 Dec 2018, 14:28

Maşinile electrice vor fi o soluţie abia când aproape toată energia electrică va fi curată, dacă schimb dieselul cu electrică doar ca să bage ăla mai multe "lopeţi" de cărbune sau să toarne mai mult ţiţei nu am făcut nici un drac.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1312
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by flo » 20 Dec 2018, 23:31

SorinTVY wrote:La masinile mici se poate da consumul estimativ si la autobuze nu ? Atunci când realizezi un produs de genul ăsta, trebuie să il supui testării de traseu pe o perioadă determinată .Alegi mai multe tipuri de traseu ,grad de încărcare/condiții de trafic .Că d-aia l-ai numit city .Treci valorile in niște grafice 2D și ai grijă să le prezinți în catastiful care ajunge la comisia de evaluare . Asta dacă faci treabă și ești firmă serioasă ,dacă ești păduche ,nu faci nimic din cele amintite . Iar în cazul în care altă firmă avea autobuze mult mai ușoare de acceași capacitate ,cu un consum mai mic evident , la accelași preț ,de ce să nu conteze și consumul ?

Era mai simplu cu cele electrice, nu mai fura nimeni motorină .
Pentru ca se contesta foarte usor acele valori ale consumului. Fiind estimative nu reprezinta ceva cert, verificabil in mod obiectiv, si ca atare nu pot fi notate intr-o evaluare de oferte. Eventuale determinari ale consumului ar trebui facute de catre aceeasi autoritate in aceleeasi conditii de traseu, meteo, etc. pentru toti competitorii, ceea ce este practic imposibil.

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1312
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by flo » 20 Dec 2018, 23:34

vercingetorix wrote:Pentru electrice, hidrogen, calefactie sau alte tentative de perpetuum mobile nu exista infrastructura in Romania.
Deci nu merge sa-ti iei Tesla de 100.000 de dolari si sa nu ai macar o statie de incarcare.
Cu prelungitoare chinezesti intinse prin fata blocului suntem din filmele lui Kusturica...
O rezolvi in parcare la CORA . >:D

NNnicusor
Membru Devotat
Membru Devotat
Posts: 340
Joined: 07 Mar 2010, 18:30
Location: Spania
Contact:

Re: De la Mercedes la OTOKAR

Post by NNnicusor » 28 Jun 2020, 17:35

Trecand peste partea politica , imi pare mai interesanta partea tehnica .
Sa vedem de unde vor fi cumparate echipamentele , experienta am avut si noi in domeniu .
https://www.cotidianul.ro/pazea-firea-a ... e-de-euro/


Post Reply