Autospeciale pentru pompieri

Despre masinile fabricate inainte de 1940

Moderators: Werner, mariusjaz

UMMM461
Membru
Membru
Posts: 248
Joined: 11 Jul 2011, 12:02
Location: Bucuresti

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by UMMM461 »

Din cate stiu eu este destul de neclara diferenta dintre primul model de M461 si M59 in ceea ce priveste aspectul.

Din cate am cercetat eu, prima varianta de M461, cea pe care o am eu, la xterior este identica cu M59. Ce difera este tot restul: motor, cutie punti. Unii sustin ca aceasta varianta de M este M59B

Pompierul cu care am eu mi-a spus foarte clar ca avea motor 1/2 carpati.

Iata dilema.

lica_lkw
Membru de elita
Membru de elita
Posts: 524
Joined: 15 Apr 2009, 20:41
Location: Suceava

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by lica_lkw »

Imi place tot ce tine de ARO in special IMS-ul si urmasii sai in paralel tehnica veche de stins incendii,dar oricat am cautat nu am gasit API M461 ci doar M57 sau 59.Cei de la RETROMOBIL spun ca dupa incetarea fabricatiei la M59B s-au folosit la fabricarea M461 elemente de caroserie existente pe stoc de aici si lipsa diferentelor exterioare majore intre primele M461 si M59B. Dilema ramane:nu am gasit API M461,iar jumatate carpati sau M207 s-a pus doar pe M461 nu pe M57 sau 59.Tot respectul pentru batrani,dar e posibil sa le mai uite si ei si sa confunde motoarele,poate nu era jumatate carpati si atunci este clar un M57-59 API :-??
UMMM461
Membru
Membru
Posts: 248
Joined: 11 Jul 2011, 12:02
Location: Bucuresti

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by UMMM461 »

batranul are cam 60 de ani deci nu il suspectez de senilitate
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by flo »

UMMM461 wrote:Din cate stiu eu este destul de neclara diferenta dintre primul model de M461 si M59 in ceea ce priveste aspectul.

Din cate am cercetat eu, prima varianta de M461, cea pe care o am eu, la xterior este identica cu M59. Ce difera este tot restul: motor, cutie punti. Unii sustin ca aceasta varianta de M este M59B

Pompierul cu care am eu mi-a spus foarte clar ca avea motor 1/2 carpati.

Iata dilema.
Sigur se insala pompierul. In Romania sigur nu au existat decat pe IMS57 si M59A. Asadar exclus motor juma' de Carpati.
Un inginer varstnic din Timisoara, care a lucrat la UMT, afirma ca s-au fabricat pe M461 in 1967 pentru Egipt. Nu am reusit sa verific insa afirmatia.

User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by flo »

UMMM461 wrote:batranul are cam 60 de ani deci nu il suspectez de senilitate
Este tanar pompierul. Prin1978 se casasera aproape toate API
costy84
Moderator
Moderator
Posts: 5222
Joined: 04 Feb 2011, 19:23
Location: Mangalia

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by costy84 »

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
flo
Membru legendar
Membru legendar
Posts: 1999
Joined: 03 Jul 2009, 00:13
Location: Bucuresti

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by flo »

Aia din poza nu-i din 1860. E postbelica, aproape sigur.
onlynow
Incepator
Incepator
Posts: 15
Joined: 13 Mar 2013, 13:01
Location: Bucuresti

Re: Autospeciale pentru pompieri

Post by onlynow »

Multe modele de masini de pompieri, dar oare cate din ele s-au pastrat sau au fost pastrate si ingrijite pentru a face un muzeu dedicat tuturor autospecialelor de pompieri care au inceput sa apara la noi, cred ca niciuna, sau poate se mai gasesc 2-3 pastrate prin garaje sau ateliere vechi cu praful pe ele si asteapta sa fie descoperite din nou si restaurate la valoarea lor de odinioara, dar cam greu de realizat asta in ziua de azi, nu are cine :)

Post Reply